۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان مطرح کرد؛

کاهش ۲۰ درصدی نرخ ازدواج در گلپایگان نسبت به سال گذشته

کاهش  ۲۰ درصدی نرخ ازدواج در گلپایگان نسبت به سال گذشته

گلپایگان-رئیس ثبت احوال گلپایگان گفت: در هشت ماهه امسال ۲۷۱ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته که تعداد ۳۴۱ واقعه بوده کاهش ۲۰.۵۳ درصد نشان می‌دهد.

ناصرعلی شاهرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت یکصد و سومین سال تأسیس ثبت احوال، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان نخستین شناسنامه ۲۶ مهرماه ۱۳۰۴ به نام محمدحسین خان خان طالش ثبت و صادر شده است.

وی گفت: در هشت ماهه امسال بیش از دو هزار و ۶۹۵ فقره درخواست کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت نام شده است.

ثبت ۵۷۲ واقعه ولادت در گلپایگان

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان افزود: در هشت ماهه امسال ۵۷۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یعنی ۶۹۵ واقعه ولادت منفی ۱۷.۷ درصد کاهش داشته است.

شاهرضایی افزود: در هشت ماه امسال ۶۳۳ واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۵۵۴ واقعه افزایش ۱۴.۲۶ درصدی داشته است.

ثبت ۲۷۱ واقعه ازدواج در گلپایگان

وی گفت: در هشت ماهه امسال ۲۷۱ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته به تعداد ۳۴۱ واقعه بوده کاهش ۲۰.۵۳ درصد نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان با اشاره به صدور دو هزار و ۷۲۴ گواهی فوت به مردم جهت ارائه به ادارات مختلف در هشت ماهه امسال، گفت: امسال هزار و ۱۰۰ فقره پاسخ به مکاتبات ادارات انجام شده است.

گلپایگان ۹۲ هزار و ۵۵ نفر جمعیت دارد

شاهرضایی با اشاره به جمعیت ۹۲ هزار و۵۵ نفری گلپایگان تا سال ۱۳۹۹، گفت: میانگین رشد جمعیت گلپایگان ۵۵ صدم درصد است.

وی با اشاره به فراوانی نام دختران و پسران در هشت ماهه امسال، گفت: دختران به ترتیب رستا، فاطمه، مرسانا، رها، ماهلین، آوا، هلیا، نورا، دیانا و نازنین زهرا و پسران به ترتیب حسین، آرین، مهراد، آراد، آریا، سامیار، علی، محمد، محمدطاها و امیرعلی بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان از اجرای طرح سببی و نسبی در سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مکاتبات دستگاه‌ها برای دریافت استعلامات برطرف می‌شود.

۹۷ درصد جمعیت هدف ثبت نام کارت ملی هوشمند داشتند

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان تاکنون ۹۷ درصد جامعه هدف مراحل تکمیل ثبت نام برای کارت ملی هوشمند را انجام دادند و همچنین تاکنون نزدیک ۶۴ هزار و ۲۰۶ کارت ملی هوشمند صادر شده است.

وی افزود: در گلپایگان ۷ هزار کارت ملی هوشمند در نوبت چاپ داریم که با اعلام سازمان ثبت احوال کشور تا اواسط سال آینده صدور کارت هوشمند به صفر و مردم کارت ملی هوشمند را تحویل می‌گیرند.

تعویض حدود دو هزار ۵۸۴ جلد شناسنامه

شاهرضایی گفت: در ۸ ماهه امسال در گلپایگان در حدود دو هزار ۵۸۴ جلد شناسنامه تعویض شده است، درخواست تعویض شناسنامه در دفاتر پیشخوان دولت در خیابان آیت الله سعیدی نبش کوچه ۶ و خیابان امام پاساژ شریفی گلپایگان انجام می‌شود، تعویض شناسنامه ظرف مدت ۳ روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به میانگین مراجعات روزانه در حدود ۶۰ نفر در ثبت احوال گلپایگان، گفت: بیشترین مراجعات به ثبت احوال گلپایگان در خصوص ثبت ولادت و فوت و استعلامات دادگستری و ارگان‌های دیگر که مشخصات افراد برای انحصار وراثت و امور اداری و دریافت گواهی فوت و استعلامات نیروی انتظامی برای نظام وظیفه است.

کد خبر 5384223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha