۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۸

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد؛

سند مهندسی فرهنگی محل تجمع تمامی عقاید فرهنگی است

سند مهندسی فرهنگی محل تجمع تمامی عقاید فرهنگی است

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: سند مهندسی فرهنگی محلی برای تجمع مدیران و دست اندرکاران کارفرهنگی است از این باید تمامی مسئولان در کنار هم قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام بعد از یکشنبه در آئین تودیع و معارفه معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: سند مهندسی فرهنگی سندی بالا دستی در راستای حل مشکلات فرهنگی جامعه است و تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ باید از این سند برای برطرف شدن مشکلات جامعه اقدام کنند.

آیت الله لطف الله دژکام ادامه داد: معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس توانستن با اقداماتی که در فضای مجازی انجام دهد میزان مخاطبان نهاد را به بین از ١٠٠ هزار نفر در فضای مجازی برساند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تهیه برش استانی سند مهندسی فرهنگی یکی دیگر از اقدامات اساسی بود که در این مدت انجام شد، خاطرنشان کرد: این کار که با همکاری همه مجموعه‌های فرهنگی انجام شد در راستای سند ملی مهندسی فرهنگی است که در استان بومی‌سازی شده و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز گرفته که باید اجرا شود.

وی تاکید کرد: مشکلات فرهنگی متعددی در جامعه وجود دارد از این رو انتظار می‌رود فعالیت‌های فرهنگی میان دستگاه‌های مختلف ساماندهی و سازمان دهی شده تا بتوان به قوای بیشتری نسبت مدیریت مسائل فرهنگی و حل این مسائل اقدام کنند.

به اعتقاد امام جمعه شیراز باید نهاد مقام معظم رهبری در استان فارس تأثیرگذاری ویژه ای در کنترل و اجرایی کردن سند مهندسی فرهنگی داشته باشد.

آیت الله لطف الله دژکام در خصوص ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: با توجه به میزان اثرگذاری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه باید شهر به گونه‌ای سیاه پوش گردد که در شأن سومین حرم اهل بیت بوده ودر ادامه مسیر مبارزه فاطمی و شهدا مهم است که بدانیم اکنون در معرض پیکاری نابرابر در مسائل فرهنگی هستیم.

وی افزود: عرصه فرهنگی عرصه جنگ است و باید نیروهای انقلاب که در این عرصه فعالیت می‌کنند نگاهی جهادی و انقلابی داشته باشند تا بتوانند پاسخ مناسبی به شبهات ارائه دهند.

در این مراسم حسین نیاکان به عنوان مسئول روابط عمومی و معین سامانیان به عنوان معاون فرهنگی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در استان فارس معرفی شدند.

کد خبر 5384650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha