۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۱

برگزاری آئین گرامیداشت شهر کازرون/شاگردان مکتب شهید سلیمانی هستیم

برگزاری آئین گرامیداشت شهر کازرون/شاگردان مکتب شهید سلیمانی هستیم

کازرون- به مناسبت روز کازرون، مراسمی با عنوان «بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای پنجمین سال متوالی به مناسبت روز کازرون، مراسمی تحت عنوان بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس با حضور چندتن از مسؤلین استانی، شهرستانی و جمعیت پرشور مردم کازرون برگزار شد.

شهرستان کازرون فراتر از جغرافیای خودش نقش آفرینی کرده است

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم از شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت از کازرون به عنوان شهری یاد کرد که همیشه در تاریخ نقش داشته و مؤثر بوده است.

فرمانده سپاه فجر ضمن بیان رشادتهای رزمندگان کازرونی در دوران دفاع مقدس گفت: شهرستان کازرون در عملیات کربلای ۴ با تقدیم ۸۳ شهید که نامشان برای همیشه در تاریخ جادوانه است، برگ زرین و پرافتخاری در تقویم دفاع مقدس به نام خود ثبت کرد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ در منطقه جنوب اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی دارای اقتدار است و نه تنها تهدید را پاسخ می‌دهد، بلکه توان این را دارد که تهدید را عملی کند.

برگزاری آئین گرامیداشت شهر کازرون/شاگردان مکتب شهید سلیمانی هستیم

سردار بوعلی تصریح کرد: افتخار شهرستان کازرون این است که همیشه هرچه خواسته برای دیگران بوده و به دفاع از مرز و بوم در جای جای این سرزمین پرداخته است.

وی افزود: نقش آفرینی کازرون در تمامی ابعاد امنیتی، دفاعی، فرهنگی، محرومیت زدایی و… در هر عرصه‌ای، فراتر از جغرافیای خودش بوده و این مسأله را به خوبی در تاریخ این شهرستان شاهدیم.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: امروز به یاد ناصردیوان، سردار پرافتخار، مسلمان و غیرتمندی که به فتوای مجتهد و مرجع تقلید زمان خودش، سپاهی فراهم آورد و به نام دین و به نام اسلام به مبارزه با استکبار برخاست گرد هم آمده ایم. سرداری که اولین دغدغه خویش را تصرف بوشهر دانست و دغدغه استقلال کشور را داشت.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان کازرون از دیرباز در مقابل بیگانگان ایستادگی کرده اند، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس نیز مردم این شهرستان حماسه آفریدند و به پاس دلاوری‌های رزمندگان کازرون، خیابانی در سوسنگرد به نام این دیار نامگذاری شده است که از افتخارات کازرون است.

سردار بوعلی یادآور شد: اجازه ندهید کازرون را در کازرون خلاصه کنند، کازرون برای همه ملت ایران، اسلام و مسلمانان است و برای همیشه تاریخ، سربلند است.

فرمانده سپاه فجر فارس به بیان جملاتی از ناصردیوان پرداخت و افزود: این سردار بزرگ فرمودند؛ ما به موجب تعالیم اسلامی باید با قوای کفر جهاد کرده و از تسلط ملحدین به مردم مسلمان جلوگیری به عمل آوریم.

برگزاری آئین گرامیداشت شهر کازرون/شاگردان مکتب شهید سلیمانی هستیم

وی خاطر نشان کرد: این سردار رشید دیار کازرون بیان کرده من هدفی جز استقلال و عظمت وطن ندارم و با هر کسی که با ایران دشمن باشد و در جهت مخالفت مصالح ما گام بردارد، مبارزه خواهم کرد و تا جان در بدن دارم، جانبازی خواهم کرد و با دشمنان ایران، انبازی نخواهم جست.

وی، حماسه آفرینی ناصردیوان را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: این عملی است که منطبق بر تمام باورهای دینی است و جای تقدیر دارد.

شاگردان مکتب شهید سلیمانی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستیم

سرهنگ غلامرضا توکل، فرمانده سپاه ناحیه کازرون در مراسم بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از وحدت میان مردم و مسئولین این شهرستان گفت: با اتحاد و وحدتی که بین مردم و مسئولین شهرستان کازرون است، با محوریت امام جمعه و علما در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام گام برمی داریم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: خادم خانواده شهدا هستم، خود را فرزند کازرون می دانم و از خدمت شبانه روزی به مردم این دیار دریغ نمی‌کنم.

سرهنگ توکل تصریح کرد: به کوری چشم منافقین، معاندین و ضد انقلاب داخل و خارج، شعار «شیرن کازرون» تحقق یافته و پرچم کازرون همیشه بالاست که پرچمدار مبارزه با نظام استعمار و استکبار است.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به دلاوری و ظلم ستیزی ناصردیوان ادامه نمود: ناصر دیوان کازرونی در ۴ دی ماه ۱۲۹۵ به تبعیت از اخلاق، منش و اصالت کازرونی خویش جهت دفاع از وطن و هموطنان، در مقابل استعمار انگلستان مبارزه کرد. مردم شهرستان کازرون باید به این تاریخ افتخار کنند و این خاطرات و افتخارات باید حفظ شود و افرادی معلوم الحال نباید آن را به نام خود مصادره کنند.

وی افزود: از ناصردیوان باید گفته شود و همچنین فرزندان ناصردیوان که در زمان انقلاب در مقابل نظام ستم شاهی به مبارزه پرداخت و پرچم استکبار ستیزی در این شهرستان بالا بود.
او تأکید کرد: امروز بسیج و سپاه با حمایت قاطع شورای تأمین، نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه مستقر در این شهرستان و مسئولین ادارات و نهادهای خدمات رسان، در کنار مردم هستند.

برگزاری آئین گرامیداشت شهر کازرون/شاگردان مکتب شهید سلیمانی هستیم

توکل خاطرنشان ساخت: به دلیل روحیه شجاعت، جرأت و جسارت و انقلابی مردم کازرون، در زمان جنگ تحمیلی، اولین رزمندگان اعزامی استان فارس از شهرستان کازرون بودند، فاتحان سوسنگرد کازرون بودند، در عملیات کربلای ۴ به دلیل رشادت و ایثارگری رزمندگان کازرونی ۴ دی ماه به نام کازرون در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

وی همچنین از حاج رحیم قنبری، فرمانده گردان ثارالله و پهلوان کازرون در زمان دفاع مقدس یاد کرد و به بیان خاطره‌ای از وی پرداخت.

در این مراسم، سرهنگ غلامرضا توکل به عنوان شهروند افتخاری کازرون معرفی و لوح افتخار به وی اهدا شد.

همچنین به پاس خدمات مهرتاش شاملی، مالک تیم هندبال شهید شاملی کازرون، لوح تقدیر توسط مسئولین اهدا شد.

در این آئین برنامه‌های مختلفی از جمله قرائت اشعار حماسی توسط مرشد، اجرای سرود گروه مالک اشتر و برنامه اسب سواری با لباس ناصردیوان و یارانش برگزار شد، همچنین اعلامیه مردم کازرون به دولتمردان وقت قرائت گردید.

کد خبر 5384800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha