۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

کارشناس هواشناسی:

برف و باران اصفهان را فرامی‌گیرد/احتمال وقوع رواناب در برخی مناطق

برف و باران اصفهان را فرامی‌گیرد/احتمال وقوع رواناب در برخی مناطق

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان از نفوذ یک سامانه بارش‌زا به استان از شامگاه چهارشنبه خبر داد.

حجت الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا ابتدای هفته پیش رو به طور متناوب ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: باران پراکنده از عصر روز پنجشنبه تا روز جمعه همه مناطق استان را فرامی گیرد و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان بارش برف نیز انتظار داریم.

او با بیان اینکه سامانه از روز شنبه با موج دیگری تقویت خواهد شد و شدت بارش‌ها در غرب، جنوب و شمال استان اصفهان خواهد بود، افزود: احتمال وقوع روانآب و آبگرفتگی معابر عمومی و محورهای مواصلاتی و نیز مه‌گرفتگی در این مناطق وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان از امروز تا ابتدای روز چهارشنبه، گفت: کیفیت هوا در این مدت ناسالم است و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

علی عسگریان برای سایر مناطق استان در این مدت آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد و ادامه داد: دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد و بر این اساس بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: مهاباد با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5385428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha