۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان خبرداد؛

فعالیت ۲ مدرسه شبانه روزی استثنایی در گلستان

فعالیت ۲ مدرسه شبانه روزی استثنایی در گلستان

گرگان- رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: دو مدرسه شبانه روزی و مدارس تخصصی ناشنوا و نابینا در سطح گلستان مشغول به ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خانعلی بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بسته های تحولی آموزش استثنایی شامل؛ توسعه مشارکت ها، مداخله به هنگام و مدرسه انطباقی بوده و رسالت آموزش و پرورش استثنایی، آگاهی بخشی فعالیت های سازمان و اجتماعی کردن سازمان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان با بیان اینکه در بحث مداخله به هنگام یکی از برنامه های اصلی، سنجش نوآموزان است، افزود: در سال جاری بیش از ۴۰ هزار نوآموز در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در ۷۹ مدرسه استثنایی، ۲۴ مدرسه پشتیبان و ۵۴۰ مدرسه پذیرای، سه هزار و ۳۷۸ دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی و توانبخشی اداره استثنایی قرار دارند، همچنین دو مدرسه شبانه روزی و مدارس تخصصی ناشنوا و نابینا در سطح استان مشغول به ارائه خدمات هستند.

خانعلی در خصوص ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان هم گفت: ۲۷۵ پرونده خدمات حمایتی تشکیل و اعتباری بالغ بر ۱۷۶ میلیون تومان پرداخت شده، همچنین ۱۹۵ میلیون تومان سرانه توانبخشی، مشاوره و تجهیزات توانبخشی بین مدارس توزیع شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان بیان کرد: مشخصات هزار و ۷۵۹ دانش آموز در سامانه توانبخشی ثبت شده و تاکنون ۹۴۰ نفر از دانش آموزان در بخش خدمات توانبخشی غربالگری شده اند که ۹۳ نفر از دانش آموزان نیاز به سمعک و ۱۲۷ نفر نیاز به قالب سمعک دارند.

وی عنوان کرد: در ارائه خدمات توانبخشی ۱۰۶ نفر از دانش آموزان تحت پوشش خدمات گفتار درمانی قرار دارند و ۳۸۷ نفر محروم از خدمات گفتار درمانی هستند.

خانعلی بیان کرد: ۱۳۶ نفر از دانش آموزان هم از خدمات کار درمانی بهره مند می شوند و ۲۴۸ نفر نیاز به خدمات کار درمانی دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: ۴۱ دانش آموز هم تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی بوده و ۲۴۴ نفر از دانش آموزان نیاز به عینک دارند.

وی اعلام کرد: همچنین هزار و ۱۰۸ نفر از دانش آموزان تحت پوشش خدمات مشاوره ای بوده و ۳۱۹ نفر نیاز به خدمات مشاوره دارند.

کد خبر 5385523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha