۸ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۸

فرماندار گناوه:

ستاد مدیریت بحران شهرستان گناوه در آمادگی کامل قرار گیرد

ستاد مدیریت بحران شهرستان گناوه در آمادگی کامل قرار گیرد

گناوه- فرماندار گناوه گفت: پیرو اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر احتمال بارندگی و وقوع سیلاب ستاد مدیریت بحران شهرستان گناوه در آمادگی کامل باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری سه شنبه شب در نشست مدیریت بحران شهرستان گناوه با اشاره به اخطار هواشناسی برای روزهای آینده اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت بارندگی در استان‌های جنوبی کشور و احتمال جاری شدن سیل، جلسه ستاد مدیریت با حضور تمامی اعضا برگزار شده است تا تمهیدات و راهکارهای لازم برای مدیریت در زمان بحران احتمالی اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: همه مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با آمادگی کامل در شهرستان حضور داشته و در دسترس باشند.

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه هواشناسی شهرستان به طور دائم تغییرات جوی را رصد و گزارش لحظه‌ای را به اطلاع فرمانداری برساند افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان با تمام امکانات و تجهیزات و نیروها در آماده باش قرار گیرد و وسایل لازم برای اسکان اضطراری در موارد احتمال بحران مانند پتو، چادر و وسایل گرمایشی را مدیریت کند.

فرماندار گناوه اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان آب، گاز، برق، مخابرات و شبکه بهداشت و درمان و همه دستگاه‌های مرتبط آمادگی کامل برای مقابله با شرایط بحران احتمالی را داشته باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش و تربیت بدنی سالن‌ها و مدارس و مکان‌های اسکان اضطراری را با گاز و بخاری و وسایل گرمایشی مجهز برای مواقع بحران احتمالی آماده داشته باشد.

وی گفت: اطلاع رسانی کامل و هشدار لازم به افرادی که منازل مسکونی آنها در مسیر سیلاب‌ها قرار دارد، داده شود و در صورت ضرورت این خانواده‌ها به مکان امن منتقل شوند.

صفری یادآور شد: اداره صمت به بازار و نانوایی توجه داشته باشد فروشگاه‌های خاص برای دسترسی آسان مردم به مواد غذایی و نانوایی‌ها در صورت بروز هرگونه بحران مدنظر باشد.

ورود و خروج شناورها مدیریت شود

وی تصریح کرد: اداره بندر و دریانوردی ورود و خروج شناورها صیادی و تجاری و قایق‌های را رصد و در صورت احساس خطری اطلاع رسانی و از خروج و ورود آنها جلوگیری و مدیریت شود.

فرماندار گناوه با تاکید بر ضرورت آماده باش کامل شهرداری‌های گناوه و ریگ گفت: لایروبی کامل کانال‌های دفع آب، تجهیزات و آماده باش نیروها و خودرو مجهز در دستور کار شهرداری‌ها باشد و خودرو مجهز به بلندگو جهت اطلاع رسانی در سطح شهر و روستا آماده باشد.

وی گفت: اجتماعات در روزهای بارانی مدیریت شود تا در صورت تشکیل برنامه‌های تجمعی خطری برای شرکت کنندگان ایجاد نشود.

صفری گفت: جایگاه‌های سوخت و پمپ بنزین‌ها در آماده باش باشند و بخشداران به دهیاران جهت آماده در روستاها اطلاع رسانی کنند و مسیرهای آب در سطح روستاها در صورت بسته بودن باز و نظارت کامل شود.

وی اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌های با بخشداران شهرستان در تأمین تجهیزات، و امکانات لازم همکاری کنند و با شرکت‌هایی که در شهرستان حضور دارند جهت بکارگیری خودروهای سنگین در موارد موردنیاز هماهنگی شود.

رسانه‌ها پای کار باشند

فرماندار گناوه افزود: راهداری، شهرداری، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کشیک شبانه روزی نسبی داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در دسترس باشند.

وی گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل در مسیرهای مواصلاتی شهرستان اطلاع رسانی کامل و با سرعت انجام شود و بلافاصله علائم هشدار در مسیرها و راه‌ها نصب شود، همچنین در صورت نیاز به بسته شدن مسیرها با رعایت همه موارد ایمنی باشد.

صفری خاطرنشان کرد: رسانه‌ها همکاری لازم در اطلاع رسانی کامل و گسترده اخطار برای رعایت احتیاط لازم توسط مردم را داشته باشند.

فرماندار گناوه گفت: پرورش دهندگان احشام، دامداران، مرغداران، پرورش آبزیان، مدیریت شوند و در صورت حضور افراد و عشایر در مناطق کوهستانی در جایی مدیریت شوند که مسیر رودخانه نباشد.

کد خبر 5386698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha