۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸

در گفتگو با مهر بیان شد؛

سیلی سخت مردم در حماسه ۹ دی/ وحدت کلمه رمز بالندگی کشور است

سیلی سخت مردم در حماسه ۹ دی/ وحدت کلمه رمز بالندگی کشور است

گرگان- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مردم ایران در حماسه ۹ دی توانستند، سیلی سختی به فتنه گران و اربابان آنها بزنند و به همه نشان دادند که وحدت مهم ترین عامل بالندگی کشور است.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به رغم همه فتنه گری های دشمن، حضور با بصیرت و منسجم ملت بیدار، لحظه شناس و دشمن شناس کشور در حماسه ۹ دی در دفاع از ولایت، چشم جریان فتنه را کور کرد.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی تجلی غلبه آگاهانه جنود الهی بر جنود شیطان است، افزود: در فتنه ۸۸ جریان نفاق و نفوذ و کسانی که علاقه به پست، مقام و جاه طلبی داشتند، چشمانشان را کور کرده بودند و با کلید واژه تقلب تلاش کردند تا به اقتدار و آبروی نظام ضربه بزنند و این مانند لکه ننگی بر پیشانی آنها تا ابد نقش بسته است.

دیلمی با اشاره به اینکه برای مقابله با جریان فتنه باید به چند عامل توجه داشته باشیم، ادامه داد: رمز عاقبت بخیری، اتصال قلبی و میدانی با رهبری است، همچنین باید همه وحدت کلمه داشته باشند، چرا که رمز بالندگی و پویایی نظام محسوب می‌شود.

شکاف قومیتی و مذهبی از اهداف دشمن است

وی اضافه کرد: کسی که ندای تفرقه سر می‌دهد، به دنبال شکاف مذهبی و قومیتی در قامت ایران و اسلام ناب است، بدانید که این فرد یا خائن یا جاهل است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان دشمن شناسی و رصد تحرکات دشمن را یکی دیگر از اصول حفظ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروزه در عرصه تبلیغاتی، جنگ روانی و روایت‌ها باید تلاش کنیم تا تمامی حرکات دشمن را زیر نظر داشته باشیم.

وی ابراز کرد: تقویت روحیه استکبارستیزی شعار میدانی و عملیاتی ماست و باید به آن توجه داشته باشیم، همچنین تقویت روحیه شهادت طلبی و فرهنگ ایثار باید همیشه در بین مردم وجود داشته باشد تا دشمن نتواند به ما ضربه وارد کند.

دیلمی بر توجه به مقوله تربیت و موضوع جمعیت تاکید کرد و افزود: داشتن جوانان مؤمن، انقلابی و با بصیرت، مسیر را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی برای ما هموار می‌کند، لذا همه موظف هستند در این عرصه در میدان، جهت بسط ارزش‌های دینی و تربیت منابع انسانی قوی تلاش و مباحث را پیگیری کنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید بود که توانست دست طاغوت را از سر مردم ایران قطع کرده و آن انحطاط تاریخی طولانی را از سر ملت کم کند و پایان دهد، این موضوع زمانی رخ داد که جهان در انحصار ابر قدرت‌های شرق و غرب در سیاست‌های فرهنگ و اقتصاد بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در آن دوران حیات ملت‌ها در دست پلید جریان استکباری بود، اما امام خمینی (ره) با تکیه بر سه عنصر معنویت، عقلانیت و حماسه در قامت یک ملت بیدار که روح دیانت و ولایت مداری در آنها موج می‌زد، هژمونی پوشالی جریان استکباری را در عالم در هم شکست.

وی افزود: استکبار جهانی با قدوس انقلاب اسلامی در دنیا حقیقتاً بی آبرو شد، لذا برای جلوگیری از مرگ تدریجی و حتمی خودش از ابتدای انقلاب اسلامی از تمامی ابزارها و روش‌ها از جمله جنگ سخت و نرم استفاده کرد تا مانع رشد، توسعه و تعالی انقلاب اسلامی شود.

دشمنان اسلام به دنبال نفوذ و فتنه هستند

دیلمی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از جریان نفوذ و فتنه به دنبال تفرقه افکنی هستند، گفت: هدف از این جریان گمراهی مردم از مسیر حق بود، این افراد همیشه تلاش می‌کنند تا به جریان باطل، لباس حق بپوشانند و با غبارآلود کردن فضا تشخیص حق را مشکل کنند.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند تا مردم را در مقابل حاکمیت و خود مردم قرار دهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به حماسه ۹ دی ادامه داد: در فتنه ۸۸، نتانیاهو، سلطنت طلبان، منافقان و مستکبران عالم رسماً با آنها همراه شدند و امروز جریان نفوذ و نفاق به دنبال ایجاد خط تحریف است تا بتواند ناامیدی و یاس عمومی نسبت به آینده انقلاب اسلامی را به مردم القا کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اضافه کرد: اگر خط تحریف شکست بخورد، خط تحریم هم می شکند، تحریف در مبانی انقلاب اسلامی، اندیشه امامین انقلاب و در دستاوردهای عظیم انقلاب از جمله ایثار، شهادت و ارزش‌ها فرهنگ مقاومت از جمله اهداف دشمن است.

کد خبر 5387113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha