۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

تشدید نظارت‌های بهداشتی در خراسان رضوی با شیوع ویروس اومیکرون

تشدید نظارت‌های بهداشتی در خراسان رضوی با شیوع ویروس اومیکرون

مشهد ـ رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شیوع ویروس اومیکرون، نظارت‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی تشدید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسنی در پیش از ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۹۵۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیر مواد غذایی صورت گرفته که منجر به صدور ۴۶ هزار و ۷۵۳ اخطار به مجموعه‌های متخلف، ۳۲ هزار و ۹۴۱ مورد معرفی به دستگاه قضائی و پلمب ۸۰۵۹ واحد متخلف شده است.

وی با بیان این‌که در طول ۲۳ ماه دوره شیوع کرونا، ۹۰ هزار و ۵۱۲ بازدید مشترک با همکاری دیگر مجموعه‌ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیر مواد غذایی صورت گرفته است، ادامه داد: در همین بازه زمانی، گندزدایی ۲۰ هزار و ۳۶ منزل دارای بیمار و فوتی کرونایی انجام شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در طول این مدت، ۱۰۱ هزار و ۷۰۱ شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده که از این میزان ۳۶ هزار و ۲۵۷ مورد آن مرتبط با بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان این‌که در طول ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، ۳۵۰ هزار و ۹۶۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیر مواد غذایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نتیجه بازدیدهای صورت گرفته از اول فروردین ماه تا پایان آذر ماه امسال منجر به صدور ۱۸ هزار و ۴۲۹ اخطار به مجموعه‌های متخلف، ۱۳ هزار و ۲۹۶ مورد معرفی به دستگاه قضائی و پلمب ۳۱۹۸ واحد متخلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر که شاهد شیوع ویروس اومیکرون بودیم، تشدید نظارت‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیر مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای دی ماه امسال نیز تاکنون ۷۰۷۳ بازدید از این مراکز انجام شده که نتیجه این بازدیدها، صدور ۱۱۴۶ اخطار به مجموعه‌های متخلف، ۸۸۲ مورد معرفی به دستگاه قضائی و پلمب ۳۱ واحد متخلف شده است.

کد خبر 5387966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha