۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸

فرماندار گراش خبرداد؛

آماده باش ستاد مدیریت بحران گراش برای مقابله با سیلاب احتمالی

آماده باش ستاد مدیریت بحران گراش برای مقابله با سیلاب احتمالی

گراش - فرماندار گراش گفت: دستگاه‌های امدادی شهرستان گراش برای مقابله با سیلاب  در حالت آماده باش هستند.

مجید غلام پور در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران این شه ستان برای مقابله وقوع سیلاب ناشی از باراش شدید باران در بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: مخاطرات و بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست اما با پیشگیری و آمادگی دستگاه‌ها می‌توان خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش داد.

وی با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی فارس مبنی بر بارشهای سیل آسیا در جنوب فارس بیان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری وقوع بحران اندیشیده شده تا وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌های احتمالی ما را غافلگیر نکند هر چند پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها و آبروها در دستور کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری گراش بر لزوم آمادگی کامل ماشین آلات و تجهیزات امدادی بخش خصوصی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بخش خصوصی، گروه‌های جهادی و نیروهای امدادی و سمن‌ها باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنند که با مشکل در زمان بحران مواجه نشوند.

غلام پور با اشاره به لایروبی رودخانه‌های فصلی، بازدید از سدها و بندهای خاکی شهرستان گفت: در زمان باقیمانده نیاز است وضعیت سدها و بندهای خاکی رصد و بررسی شود و در صورت نیاز رودخانه‌های فصلی لایروبی و اطلاع رسانی دقیق به مردم در این خصوص در روستاها انجام شود تا شاهد کم‌ترین مشکل برای شهروندان در خلال بارش رحمت الهی باشیم.

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه بارش‌های چند روز اخیر هیچگونه خسارتی درپی نداشته است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌های دو روز گذشته هیچ گونه خساراتی در پی نداشته است که امیدواریم در روزهای آینده نیز پیشگیری و آمادگی‌ها به نحوی انجام شود که با کمترین آسیب، بارندگی‌ها آرامش و رضایت مردم را همراه داشته باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش همچنین تمامی مرخصی و مأموریت‌ها را لغو اعلام کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گراش باید با تمام توان خود در میدان باشند و اهتمام ویژه‌ای در زمینه مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.

وی همچنین از آمادگی اسکان اضطراری در گراش نیز خبر داد و افزود: فعلاً دو مکان اسکان اضطراری برای مواقع ضروری و اسکان موقت در شهرستان شامل سالن اجتماعات صالحین در مسکن مهر و حسینیه حضرت ابوالفضل در نظر گرفته شده است و در روستاها مدارس و مساجد تعیین شدند.

غلام‌پور از مردم خواست تا از ارتفاعات اجتناب نموده و از رفت و آمدهای غیر ضرور بپرهیزند.

این مقام مسئول در خاتمه متدکر شد: کشاورزان نکات لازم برای جلوگیری از خسارت را مد نظر قرار دهند و عشایر و دامپروران دام‌های خود را در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نگه ندارند.

کد خبر 5389084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha