۱۲ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰

معاون رئیس جمهور:

باید مکتب سردار سلیمانی را در راستای مکتب علوی بشناسیم

باید مکتب سردار سلیمانی را در راستای مکتب علوی بشناسیم

البرز - معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: ما نیاز داریم مکتب سردار سلیمانی که در راستای مکتب علوی، فاطمی، رضوی، حسینی و مهدوی است به خوبی بشناسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای مقاومت با محوریت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد امام سجاد (ع) کیانمهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: وقتی رهبر حکیم انقلاب به معرفی ابعاد شخصیت سردار سلیمانی تاکید دارند ما هم باید در این زمینه برای معرفی این شهید والامقام به ویژه برای نسل جوان بیشتر تلاش کنیم.

وی بیان کرد: از سال ۶۰ در رکاب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم و هم در دوران دفاع مقدس و هم در عرصه‌های فرهنگ و رسانه در داخل و خارج کشور از وجود نورانی ایشان بهره می‌بردیم، چرا که وی شخصیت جامع الاطراف بودند و انسان تک بعدی نبودند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه ما قهرمانان و دلاورانی داشتیم که فقط در یک عرصه می‌درخشیدند اما شهید سلیمانی ابعاد گوناگونی داشتند، تصریح کرد: اگر چه خیلی با ایشان فاصله داریم اما باید تلاش کنیم در مسیر این شهید والا مقام حرکت کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی را به عنوان یک فرد تلقی نکنیم، بلکه شهید را به عنوان یک راه، مدرسه و مکتب که دائماً می‌توانیم از او درس فرا بگیریم، تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه ناگفته‌های بسیاری درباره شهید سلیمانی وجود دارد، گفت: ایشان یک شخصیت جهانی و یک چهره بلند آوازه مقاومت بودند که با این اوصاف به مسائل جزئی، مردم روستا، خانواده‌های مختلف و خانواده‌های شهدا توجه داشتند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار کرد: سردار سلیمانی از ماه‌ها، روزها، دقیقه‌ها و ثانیه‌های عمرشان استفاده کردند و او چنان اوج می‌گیرد که محبوبیت پاداش دنیا برای این شهید والا مقام است.

وی بیان کرد: خیلی از انسان‌ها تلاش می‌کنند به شیوه‌ها و شگردهای مختلف محبوب دل‌ها شوند اما چه کسی همچون سردار سلیمانی می‌شود؟ بعد از بدرقه مراسم تشییع امام خمینی (ره)، دیگر سراغ نداریم که اینگونه مردم به عشق بیایند.

حسینی تصریح کرد: کسی که خالص و عبد صالح خدا و اهل ایثار و فداکاری شد و امنیت را برای مردم به ارمغان آورد و عمرش در جهت خدمت به مردم بود، مردم اینگونه ابراز همدردی و همراهی می‌کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور متذکر شد: ما نیاز داریم مکتب سردار سلیمانی که در راستای مکتب علوی، فاطمی، رضوی، حسینی و مهدوی است به خوبی بشناسیم که چگونه اسلام می‌تواند اینگونه انسان‌هایی را تربیت کند.

گفتنی است در این مراسم از خانواده‌های شهدای مقاومت تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5390614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha