۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خون شهید سلیمانی نفاق رسانه‌های مجازی در روایتگری را عیان کرد

خون شهید سلیمانی نفاق رسانه‌های مجازی در روایتگری را عیان کرد

اسماعیلی در همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: انواع خشونت‌ها و جرایم مختلف آزادانه در شبکه‌های مجازی در حال تبلیغ است اما نام و تصویر سردار سلیمانی سانسور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» گفت: چندین اتفاق و حادثه مهم را در این روزها پشت سر می‌گذاریم. در کشور ما این ایام به نام دختر گرامی پیامبر اسلام نامگذاری شده و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را سپری می‌کنیم. از طرف دیگر، امروز روز شهادت بزرگمردی است که طی چند سال اخیر و به ویژه بر حسب اتفاقاتی که از سال ۲۰۱۱ به بعد در منطقه رُخ داد، به عنوان یک قهرمان ملی و اسطوره منطقه‌ای و بین‌المللی مورد احترام و تکریم همه شهروندان ایرانی، مسلمانان و همه پیروان ادیان مختلف بود.

وی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از پرورش یافتگان واقعی مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل بود. یک فرد از جان گذشته، آزاده، شجاع و پاک بود. همه ویژگی‌هایی که برای نامذاری یک فرد ایده آل یک قهرمان و اسطوره می‌شه نام برد، در این شخصیت بزرگ تجلی پیدا کرده بود.

اسماعیلی تأکید کرد: شهید سلیمانی یک انسان قوی، پرورش یافته در یک منطقه محروم با مقاومت و ایستادگی و با اتکاء به خانواده اصیل، رشد کرده بود و بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه‌ی شهادت در حوزه‌ها و سنگرهای مختلف خدمتگذاری، افتخار آفریدند.

وی همچنین، گفت: یک بسیجی ساده وارد یک جنگ تحمیلی نابرابر شد، درخشید، رشد یافت و سال‌ها فرمانده یکی از لشگرهای شکست ناپذیر جنگ بود و سالیان درازی در منطقه شرق کشور در مقابل اشرار کسانی که امنیت مردم را مورد تهدید قرار می‌دادند، ایستادگی کرد و در نهایت بیش از ۲۲ سال فرمانده منطقه‌ای جمهوری اسلامی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهرت طلبی در مرام شهید سلیمانی جایگاهی نداشت، گفت: آن چیزی که امروز او را به عنوان یک ابر مرد به تمام دنیا شناسانده عظمت کاری است که حاج قاسم انجام داد. در شرایطی که رسانه‌های مخوف امپریالیستی هر گونه سخن از انقلاب و جبهه مقاومت را سانسور می‌کردند، شهید سلیمانی کاری کرد که جریان استکباری و استعماری را درهم نوردید و مثل یک آفتاب شروع به درخشیدن کرد.

اسماعیلی با اشاره به توطئه‌ای که برای خاورمیانه تدارک دیده شده بود، گفت: همه تحلیل گرانی که تحولات اخیر را دنبال می‌کنند، اذعان دارند که توطئه عجیبی چیده شده و جنگ داخلی فراگیر و غیرقابل خاتمه‌ای تدارک دیده شده بود؛ در راهبرد جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی اینگونه است که اگر جان بگیرند، نقطه پایانی برایش وجود ندارد و شاهد درگیری‌هایی بین مسلمان با مسلمان پیروان ادیان مختلف با هم و … بودیم که نمونه آن را در گروه وحشی تروریستی مثل داعش مشاهده کردید.

وی اضافه کرد: سؤالی که وجود دارد این است که مگر می‌شود در منطقه‌ای که آمریکا تمام پایگاه‌های نظامی خود را پهن کرده است یک گروه تروریستی رشد کند؟ بنابراین بدانید که آنها خودشان این گروه‌ها را حمایت و تقویت کردند. حتی در مناظرات انتخاباتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ دیدید که به روشنی می‌گفتند داعش پروژه آمریکا و صهیونیست‌ها برای بر هم زدن آرامش منطقه و برادرکشی بود؛ پروژه‌ای که پول‌های کثیف نفتی را در پشت خود داشت و قدرت‌های شیطانی همه دست به دست هم داده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: عظمت کار شهید سلیمانی این بود که این پروژه شیطانی را در منطقه ناکام گذاشت؛ آنها می‌خواستند این منطقه را برای همیشه ناامن کنند و در داخل آن جنگ‌ها را توسعه دهند، اما حاج قاسم به عنوان مدافع آزادی انسان‌ها و شهروندان ظهور کرد و این پروژه را شکست داد و چهره واقعی حامیان این جریان را برای همه افشا کرد. با این حال می‌بینید که رئیس‌جمهور وقت آمریکا برخلاف همه تعهدات حقوق بین‌الملل در یک حرکت تروریستی آشکار، مهمان رسمی دولت عراق را در فرودگاه بین‌المللی این کشور به شهادت رساند. در حقیقت بزرگی حاج قاسم به اندازه بود که دیگر نمی‌توانستند او را تحمل کنند و به صورت آشکار خوی وحشی شأن را در تمام دنیا به نمایش گذاشتند.

وی در پایان سخنانش، با اشاره به توصیفات ادیان دینی از شهید سلیمانی گفت: امروز دیدید که پیروان ادیان مختلف چگونه در عظمت ایشان سخن گفتند؛ امروز این حصار رسانه‌ای ادامه دارد. شبکه‌های مجازی که ادعای آزادی بیان دارند اجازه نمی‌دهند تصویر و نام حاج قاسم بیان و دیده شود. انواع خشونت‌ها و جرایم مختلف آزادانه در این شبکه‌ها در حال تبلیغ است اما نام اسطوره بزرگی مثل حاج قاسم اینطور سانسور می‌شود. اینها عظمت کار حاج قاسم ماست که نفاق و دورویی آنان را افشا کرد.

بنابر این گزارش، در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دل‌ها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی کردند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و.... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

همچنین از ویژه‌نامه‌های نشریات سیاسی اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی به عمل آمد.

کد خبر 5391294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha