۱۴ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۵۸

امام‌جمعه ارومیه:

مومنان انقلابی دوران معاصر شهید سلیمانی را سرمشق خود قرار دهند

مومنان انقلابی دوران معاصر شهید سلیمانی را سرمشق خود قرار دهند

ارومیه –امام جمعه ارومیه گفت: مکتب سردار سلیمانی سیره و شیوه‌ای را در زندگی برای ما به تصویر کشیده که هر کسی بخواهد یک فرد مومن نقلابی دوران معاصر شود، شهید سلیمانی را الگو قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی سه شنبه شب در آئین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و آئین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تکاب اظهار کرد: مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی کشور شخصیت والای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان الگو و سرمشق واقعی یک فرد مؤمن انقلابی به جوانان دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تحت تأثیر نفس مسیحایی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرورش یافته بود بیان کرد: مقام شهادت مقام والایی است و همه ائمه اطهار (ع) با شهادت از دنیا رفتند و شهادت سردار سلیمانی یک مقام و جایگاه ویژه دیگری نیز داشت که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان مکتب عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به مبارزات و زندگی سردار سلیمانی گفت: وقتی تکفیری‌ها نام سردار سلیمانی را می‌شنیدند ترس سراسر وجودشان را می‌گرفت اما ایشان در مقابل مردم و خانواده‌های شهدا بسیار خاضع و نجیب بود و اکنون در فراق این عزیز که عاشق شهادت و چهل سال به دنبال شهادت بود، تشنه دیدار هستیم.

امام جمعه ارومیه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) همچنین افزود: پیامبر اعظم (ص) به حضرت فاطمه (س) فرمودند، فاطمه جان اگر عمل نداشته باشی نمی‌توانم برائت کاری کنم و به واقع عمل و ایمان، ما را در روز قیامت نجات خواهد داد.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: عابدتر از حضرت فاطمه زهرا (س) در امت اسلامی وجود ندارد و امروز نیز ما باید با پیروی از سیره ایشان با نماز، روزه، رعایت حق الناس و محرم و نامحرم و اطاعت از رهبری، ایمان و عمل خود را تقویت کنیم چرا که بدون عمل صالح انسان در قیامت رستگار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ زنی نزد خداوند محبوب تر از حضرت فاطمه زهرا (س) نیست اظهار داشت: زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) یک زندگی ساده بود که همه خوبی‌ها و مهربانی‌ها داخل خانه ایشان جمع بود و این سیره و منش باید الگوی خانواده‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند قسم به خدا که حتی یک بار هم در زندگی، فاطمه را به خشم نیاوردم و به کاری که دوست نداشت مجبور نکردم و شهادت زهرای اطهر برای هیچ کسی به اندازه علی (ع) سخت نبود به گونه‌ای که هنگام غسل و کفن ایشان، تمام غم‌های دنیا به حضرت امیر المومنین (ع) هجوم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، به منظور شرکت در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و عزاداری ایام فاطمیه و یادواره ۴۵۳ شهید سرافراز تکاب عصر امروز سه شنبه به تکاب سفر کرده است.

کد خبر 5392537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha