۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

استاندار همدان:

فرماندهانی چون امیر جوادی حماسه های پرافتخاری را رقم زده اند

فرماندهانی چون امیر جوادی حماسه های پرافتخاری را رقم زده اند

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه امثال امیر سرتیپ دوم جوادی حماسه‌های پرافتخار این سرزمین را رقم زده‌اند، گفت: اگر مجاهدت‌های این افراد نبود، انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی متحمل می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر یکشنبه در مراسم در بزرگداشت امیر سرتیپ محمد جوادی که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، با بیان اینکه قدردان سلحشوری‌های فرماندهان مقتدر نظامی ایران هستیم، عنوان کرد: امثال امیر سرتیپ دوم محمد جوادی حماسه‌های پرافتخار این سرزمین را رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه قیام مردم قم در ۱۹ دی که سرآغاز حرکت و موجب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قابل تقدیر است، گفت: استکبار جهانی در یک طراحی از پیش تعیین شده، به دنبال این بود تا انقلاب اسلامی را در همان روزهای اول با شکست مواجه کند.

استاندار همدان تصریح کرد: استکبار جهانی، افراد شرور و معاند را در نقاط مختلف کشور به کار گرفت تا با ایجاد بلوا و درگیری، کشور را به سمت تجزیه و به زعم خود انقلاب اسلامی را شکست دهد.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات استکبار جهانی در کردستان رخ داد که، ضد انقلابیون را ساماندهی و پشتیبانی کرد تا با اشغال و جداسازی بخشی از سرزمین ایران، از آن به عنوان یک پایگاه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند، خاطرنشان کرد: اگر امثال امیر سرتیپ ۲ محمد جوادی در آن مقطع، نبودند و پادگان سقوط می‌کرد، سرنوشت انقلاب و نظام نامعلوم بود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: دشمنان انقلاب به دنبال ساماندهی یک پایگاه برای مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی بودند.

استاندار همدان با بیان اینکه بی‌شک، اگر مجاهدت‌های امثال امیر جوادی نبود، سنندج به دست استکبار می‌افتاد و انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شد، اضافه کرد: وجود فرماندهان بزرگی همچون امیر جوادی باعث شده نه تنها این توطئه، بلکه اقدامات ضد انقلاب در شهرستان‌های دیگری همچون، ترکمن‌صحرا، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان ناکام بماند و به شکست محتوم شود و وقتی اقدامات و کوشش‌های ضدانقلابی استکبار جهانی در اوایل انقلاب با شکست مواجه شد، با همراهی و همکاری صدام حسین، جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کرد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: استدلال و خیال باطل آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی این بود که ایران در اوایل انقلاب دارای یک نیرو یا ارتش منسجمی برای دفاع نیست و ما موفق خواهیم شد که کشور ایران را اشغال کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و دیگر دشمنان غافل از این نکته بودند که، نیروهای ارتش و هوایی معتقد، متدین و مردمی بودند، گفت: امثال امیر محمد جوادی و بخش‌های مختلف نیروهای نظامی در طول ۸ سال دفاع مقدس مردانه و جانانه در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود با تصریح بر اینکه در آن زمان که هنوز بسیج شکل نگرفته بود، نیروهای مردمی از نقاط مختلف کشور حرکت کردند و توانستند در کنار دیگر رزمنده‌ها در ۸ سال دفاع مقدس، حماسه پرافتخار این سرزمین را رقم بزنند، گفت: اقدام بسیار نیک و پسندیده سرهنگ سفری فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان در راستای تجلیل از امیر سرتیپ ۲ محمد جوادی و امثالهم، می‌تواند به عنوان یک سنت حسنه در استان و کشور ساری و جاری شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: باید از همه کسانی که سلحشوری کرده و یا برای ایران عزیز اسلامی خدمت خالصانه کرده‌اند، در حضور خانواده تجلیل و قدردانی شود، تا بدانند که ما پاس می‌داریم و به ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و سلحشوری‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف نظامی ارج می‌نهیم.

کد خبر 5395644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha