۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۱۲

معاون عمرانی فرماندار همدان:

تسهیلات توانمندسازی مانع ساخت و سازهای غیرمجاز همدان می شود

تسهیلات توانمندسازی مانع ساخت و سازهای غیرمجاز همدان می شود

همدان- معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: تسهیلات توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای مانع ساخت و سازهای غیرمجاز همدان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زمانی یکشنبه در کارگروه امور زیر بنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان گفت: در بحث بهسازی و مقاوم سازی مناطق کم برخوردار شهر همدان موضوع تسهیلات، یک دغدغه اساسی است بدین سان باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای همدان به ۲۵۰ میلیون تومان خواهد رسید و ضمانت‌های آن به صورت زنجیره‌ای است، گفت: در حال حاضر رقم وام یک صد میلیون تومان است و با پیگیری‌های انجام شده به ۲۵۰ میلیون تومان نیز خواهد رسید.

معاون عمرانی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: کارمزد این تسهیلات ۵ درصد است و امیدواریم که شورای شهر همدان تعرفه‌ها و تخفیفاتی که در سال گذشته برای این مناطق در نظر گرفته بود، در سال ۱۴۰۱ نیز در دستور کار قرار دهد.

زمانی با اشاره به اینکه باید نظام مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن در تسهیل روند اعطای پروانه‌ها وارد کار شوند گفت: بهسازی و مقاوم سازی منازل در حاشیه شهر همدان می‌تواند در قالب طرح بازآفرینی پیش رود.

ساخت و سازهای غیرمجاز در جورقان زیاد است

وی با تاکید بر اینکه برای همدان در این زمینه ۲۵۰ سهمیه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این سهمیه‌ها به صورت کشوری است و می‌توان آن را تا ۱۰ هزار نفر نیز رساند.

معاون عمرانی فرمانداری همدان با بیان اینکه در ادامه این روند، جورقان، مریانج و قهاوند نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در جورقان زیاد است و می‌توان با این روند، از ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جلوگیری کرد.

در ادامه این جلسه، علی جلالی به سهمیه همدان برای دریافت تسهیلات توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع شناور است و اگر بتوانیم در همدان زودتر جریان را پیش برده و معرفی به بانک و سایر مراحل اداری را تسریع ببخشیم، می‌توانیم سهمیه بیشتری جذب کنیم.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان با بیان اینکه تاکنون قریب به یک هزار و ۴۰۰ نفر در این راستا به سیستم‌های بانکی معرفی شده‌اند، مطرح کرد: برای هر واحد یک میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و به صورت بازپرداخت ۱۵ تا ۲۰ ساله در نظر گرفته شده که قرار است این میزان به ۲۵۰ میلیون تومان برسد.

وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان همدان در بحث تسهیلات روستایی حدود یک هزار و ۶۰۰ مورد است، گفت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای برای ساخت مسکن با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی منعقد کردیم که در این راستا ۳۲۵ واحد برای محرومین و کمیته امداد ساخته و ۱۰ میلیارد تومان علاوه بر تسهیلات به صورت بلاعوض در اختیار آنها قرار گرفته شد.

دادستان همدان به بحث ۶۸۰ هکتاری الحاق همدان ورود پیدا کند

در ادامه این جلسه، علی اکبر نظری به برگزاری جلساتی در راستای پیش روی طرح‌های توانمندسازی و الحاقات با شهرداری‌های مناطق ۴ گانه همدان اشاره کرد و گفت: موضوع الحاق ۶۸۰ هکتاری به دست شورای شهر همدان تحقق نمی‌یابد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه در شورای شهر این قضیه تحقق پیدا نخواهد کرد و زمان را از دست می‌دهیم، خواستار ورود دادستان به این موضوع شد.

کد خبر 5395874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha