۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

رفع دغدغه‌های مردمی محور خطابه های نماز جمعه باشد

رفع دغدغه‌های مردمی محور خطابه های نماز جمعه باشد

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خطابه ها در خطبه های نماز جمعه باید با موضوع‌شناسی و حرکت در مسیر پیشبرد نظام و رفع دغدغه‌های مردمی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در همایش یاوران بصیرت که با حضور ائمه جمعه استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دوراندیشی، موضوع شناسی، موقعیت شناسی، انصاف و فداکاری از مؤلفه‌های بصیرت‌افزایی به شمار می‌آید.

وی افزود: شاخصه‌های بصیرت افزایی باید در جامعه تبیین شود لذا دوراندیشی از مهمترین ضرورت‌هایی است که برای ارتقای بصیرت مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر در سال ۸۸ فتنه‌گران آرای ملت را می‌پذیرفتند، امروز شاهد برخی مشکلات نبودیم.

وی در ادامه سخنان خود به روز بودن در ارائه خطبه‌های نمازهای جمعه را امری مهم عنوان کرد و گفت: برخی از خطبه‌های نماز جمعه و طرح برخی اظهارات نه موضوع روز و نه دغدغه مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: باید در خطبه‌های نماز جمعه با موضوع‌شناسی و حرکت در مسیر پیشبرد نظام و رفع دغدغه‌های مردمی خطابه شود.

وی افزود: کشور ما امروز بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و انسجام دارد لذا طرح برخی اظهارات تفرقه‌افکنانه، باطل و بی‌ربط جایز نیست و موجب ایجاد شکاف و تفرقه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: برخی افراد با طرح اظهارات تفرقه افکنانه سعی دارند که همواره روی بورس باشند اما آیا طرح این مطالب و این رویه چه فایده‌ای برای مردم دارد و با این مسائل مشکلات مردم و کشور برطرف می‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: علما باید توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند اما متأسفانه برخی‌ها تنها اظهارات تفرقه‌افکنانه مطرح می‌کنند و این همه اقدامات و ایجاد زیرساخت‌ها در کردستان را نمی‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر وزیر نیرو به استان برای رفع مشکل آب شرب مردم هزاران میلیارد تومان به کردستان اختصاص پیدا کرد لذا اگر نگاه تبعیضی در دولت وجود داشت این همه اعتبار اختصاص پیدا نمی‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تاکید کرد: انتظار می‌رود در کنار انتقادات و طرح مشکلات، خدمات انجام‌شده نظام در کردستان نیز منصفانه بیان شود.

وی افزود: جامعه روحانیون نباید اجازه دهند دیگران برایشان نسخه بپیچند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این همایش اظهار داشت: کسانی که ظلم می‌کنند عامل ارتجاع هستند و متأسفانه در سراسر دنیا اکنون مسلمانان نگاهشان به دست استکبار است و این قابل قبول نیست.

حجت الاسلام سعید عسکری افزود: مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ در اعتراض به اهانت طاغوتیان به امام خمینی (ره) قیام کردند و این قیام مردمی توسط هموطنان در دیگر استان‌ها تداوم پیدا کرد و در نهایت در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان هر روز توطئه‌هایی را علیه ملت ایران اجرایی می‌کنند و در سال ۸۸ شاهد این توطئه‌های پیچیده بودیم و امروز نیز شاهد حرکت‌های مذبوحانه دشمنان دانا و دوستان نادان هستیم.

کد خبر 5395876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha