۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸

فرماندار گراش اعلام کرد؛

۸۹ درصد جمعیت گراش علیه کرونا واکسینه شدند

۸۹ درصد جمعیت گراش علیه کرونا واکسینه شدند

گراش- فرماندار گراش گفت: تاکنون بیش از ۸۴ درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان گراش دوز اول و قریب ۸۹ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجید غلام‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در این شهرستان گفت: به منظور تسریع در انجام و تزریق واکسن کرونا در سطح این شهرستان تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون به ۱۰ مورد افزایش یافت.

وی با اشاره به درصد جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون شهرستان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۴ درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان دوز اول و قریب ۸۹ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

فرماندار گراش به سرعت بالای سرایت سویه جدید اومیکرون، بر تشدید فعالیت نظارتی تیم‌های بازرسی ستاد مقابله با کرونا در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه سویه جدید اومیکرون تا کنون در گراش دیده نشده و برای ادامه این روند، نظارت قوی و مستمر تیم‌های بازرسی ضروری است.

غلام پور با بیان اینکه ادامه دار بودن روند کاهشی آسیب‌های ناشی از کرونا ارتباط مستقیم با جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی دارد، تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کنار زدن واکسن همچنان عامل مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

رئیس ستاد کرونا شهرستان گراش بر مشارکت نخبگان و روحانیون در اقناع سازی جامعه برای دریافت واکسیناسیون تاکید کرد و بیان کرد: بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها همچون ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه، نخبگان و تشکل‌های مردم نهاد برای افزایش آگاهی و اقناع سازی جامعه در جهت ریشه کنی این بیماری الزامی است.

فرماندار گراش همچنین به افزایش جزئی آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در کشور اشاره و خاطر نشان ساخت: در مبتلایان به سویه اومیکرون که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، شدت علائم بیماری بسیار پایین بوده است.

وی با بیان اینکه استقبال از تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی و محافظت در برابر سویه اومیکرون ضروری است، اضافه کرد: ۲۳.۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان تاکنون طبق سند ملی واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا تزریق کردند.

غلام‌پور گفت: کماکان ویروس در سطح کشور چرخش دارد. اما وضعیت شهرستان بر اساس رنگ بندی خوب ولی این شرایط پایدار نیست و شکننده بوده و ممکن است در کوتاه‌ترین زمان تغییر کند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۲۱ هزار و ۵۶۳ دوز واکسن کرونا تحویل دانشکده علوم پزشکی گراش شده که تعداد ۷۰ هزار و ۴۲۷ دوز واکسن به متقاضیان تزریق شده است.

فرماندار گراش ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران کنترل و مدیریت بیماری کرونا در گراش، گفت: در گراش ۸ هزار و ۸۱۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه از این تعداد ۸ هزار و ۷۳۷ نفر بهبود یافتند و متاسفانه ۶۸ نفر از همشهریان و عزیزان خود را از دست دادیم.

کد خبر 5396421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha