۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶

مدیر کل اخبار خارجی خبرگزاری مهر:

تحولات منطقه گفتمان مقاومت را با پسوند اسلامی ایجاد کرده است

تحولات منطقه گفتمان مقاومت را با پسوند اسلامی ایجاد کرده است

انزلی- مدیر کل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با اشاره به اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی، گفت: تحولات منطقه گفتمان مقاومت با پسوند اسلامی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عزیزی دستگردی عصر سه‌شنبه در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با اشاره به شرایط رسانه‌های داخلی و رسانه‌های مقابل، گفت: وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ و جنگ ۲۲ روزه غزه گفت که از روزنامه نگاران عرب قدردانی می‌کنم زیرا بهتر از سفرای اسرائیل مأموریت خود را انجام دادند و این جمله اهمیت رسانه را به عنوان ابزاری برای مدیریت تحولات جهان نشان می‌دهد.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه رسانه‌ها در دهه گذشته از موضع رویداد محور خارج شدند و نیاز به یک ادبیات جدید رسانه‌ای داریم، افزود: طی این سال‌ها یک تیم رسانه‌ای از خارج از کشور مأموریت دارد همواره القای فضای یاس و ناامیدی و متفاوت با واقعیت مذاکرات را مخابره کند تا با فشار بر فضای داخلی، در مذاکرات امتیاز سیاسی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در هر فرآیند و مناسبت سیاسی که در جمهوری اسلامی در محور مقاومت برگزار می‌شود سه سناریو مطرح است، ادامه داد: رسانه‌های معاند ابتدا تلاش می‌کنند مانع مشارکت مردم شوند لذا اگر نشد به سمت اعتبار زدایی و تحریف و تخریب می‌روند.

عزیزی با اشاره به اینکه هدف رسانه‌های وابسته به عربستان تغییر ذائقه مخاطب و تأثیرگذاری بر افکار عمومی است، تصریح کرد: باید از حادثه محوری دست بکشیم یعنی نباید منتظر حادثه بمانیم و بعد آن را تحلیل کنیم.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستر مهم رسانه‌ای در شرایط فعلی هستند، بیان کرد: برنده اصلی هر رویداد میدانی را رسانه تعیین می‌کند.

عزیزی با تاکید بر اینکه امروزه اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شکسته شده است، افزود: گفتمان رسانه‌ای مقاومت ادبیات جدیدی را ایجاد کرده و در سطح رسانه‌ای به مرحله بازدارندگی رسیده است و رژیم صهیونیستی در موضع واکنش قرار دارد.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه اگر چه ضعف‌های رسانه‌ای در فضای مجازی داریم اما توانمندی نیز در این عرصه وجود دارد، بیان کرد: مدل جدیدی از یمن، عراق، لبنان و سوریه ایجاد شده و آن تأثیرگذاری و رشد گفتمان مقاومت با پسوند اسلامی است.

وی تصریح کرد: همانطور که در عرصه نظامی تهاجمی عمل می‌کنیم در عرصه رسانه نیز باید اینگونه باشیم.

عزیزی با بیان اینکه تمام تحولات منطقه و آسیای میانه و جغرافیای فلسطین یک گفتمان مقاومت اسلامی ایجاد کرده که الگو شده است، افزود: معادله ایجاد شده در رسانه تحولات بیرونی را هدایت می‌کن لذا باید نسبت به فضای یاسی که دشمنان در جریان مذاکرات القا می‌کنند هوشیار باشیم تا در عرصه رسانه‌ای نیز موفق شویم.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه باید در دوران پس از سردار سلیمانی، عنصر اراده الهی به رسانه‌ها اضافه کنیم، گفت: نگاه رسانه‌های خارجی به جمهوری اسلامی یک نگاه موفق و از نوع قدرت است.

کد خبر 5397525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha