۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۴۸ مورد ابتلا به «سالک» در ورامین شناسایی ودرمان شده اند

۴۸ مورد ابتلا به «سالک» در ورامین شناسایی ودرمان شده اند

ورامین- رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین با اشاره به اینکه تغییر چشمگیری در میزان افراد مبتلا به «سالک» در این شهرستان نداشته ایم گفت: ۴۸ مورد ابتلا به «سالک»در ورامین شناسایی ودرمان شده اند.

بابک بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به سالک در این شهرستان نسبت به سال‌های قبل تغییر چشمگیری نداشته است گفت: طی سال جاری تاکنون ۴۸ مورد ابتلاء به «سالک» مشاهده شده که مورد درمان قرار گرفته اند.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته آمار مبتلایان به سالک ۳۳ مورد و سال ۹۸ تعداد ۴۴ مورد بوده است گفت: در روستاهایی مانند «محمدآباد»، «جوادآباد»، «قلعه بلند» و «حصارگلی» سالک به صورت آندمیک وجود دارد که ریشه آن جنوب ورامین و جوندگان موجود در اراضی کشاورزی و باغ پسته‌های این نواحی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین عنوان داشت: مواردی نظیر تجمع نخاله و انباشت کودهای کشاورزی، رها شدن فاضلاب، دفن نخاله‌های سازمانی همگی دست به دست هم داده و زیستگاه مناسبی برای پشه خاکی به وجود می‌آورند که این موارد توسط پزشک مرکز خدمات جامع سلامت در ناحیه محمدآباد در حال رصد و کنترل است و با توجه به آندمیک بودن این مورد ساکنان برای جلوگیری از انتقال بیماری از توری و حشره کش و پشه بند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سالک بیماری است که در صورت بروز و مراجعه به موقع قابل درمان می‌باشد و افراد می‌توانند برای گرفتن دارو و پروسه‌های درمانی رایگان به شبکه‌های بهداشت وراجعه کنند.

کد خبر 5398867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha