۲۶ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۳

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

نبود روحیه کار گروهی و عدم کار تشکیلاتی آسیب‌زاست

 نبود روحیه کار گروهی و عدم کار تشکیلاتی آسیب‌زاست

زاهدان - نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مشکلات و موانع در کار وجود دارد اما عزم جدی برای ورود به کار و دارا بودن نیت خالص مهمترین چیز در دستیابی به موفقیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در آئین تجلیل تعدادی از فعالان فرهنگی شهرستان زاهدان اظهار داشت: یکی از معضلات ما در سیستان‌وبلوچستان این است که فعالیت‌های فرهنگی به صورت فردی و بدون انجام کار گروهی و تصمیم‌سازی در هیئت‌های اندیشه ورز صورت می‌گیرد.

امام جمعه زاهدان افزود: نبود روحیه کار گروهی و عدم کار تشکیلاتی آسیب‌زاست و باید توجه داشت که انجام فعالیت‌ها بدون پیشینه فکری و هم‌افزایی مانع از انجام کارهای بزرگ خواهد بود.

آیت‌الله محامی، وجود فضای قومی، قبیله‌ای، مذهبی و سیاسی را از دیگر آسیب‌ها در استان دانست و بیان داشت: برای انجام کار جدی، ماندگار، گسترده و با دامنه تأثیرگذاری بیشتر باید فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌دهی شود و برای این کار ابتدا باید نیازمندی‌های استان، احصاء و در ادامه اولویت‌بندی و بر اساس توانمندی‌های گروه‌های مختلف تقسیم کار و توسط مغز متفکر و گروه فرماندهی نظارت و ارزیابی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بدو ورود به استان در جایگاه نماینده ولی‌فقیه یکی از تدابیر صورت گرفته تشکیل قرارگاه فرهنگی برای سیاست‌گذاری، تقسیم کار، هماهنگی و هم‌افزایی در فعالیت‌های فرهنگی بود که بر این اساس گروه‌های اندیشه‌ورز تشکیل و طرح و ساختارهایی ارائه شد که در نهایت کمیته‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: مشکلات و موانع در کار وجود دارد اما عزم جدی برای ورود به کار و دارا بودن نیت خالص مهم‌ترین نکات در دستیابی به موفقیت است و اگر چنین شاخصه‌هایی وجود نداشته باشد بهانه برای انجام ندادن کار بسیار است.

وی تصریح کرد: اگر خلوص نیت داشته باشیم خداوند متعال به کار ما برکت خواهد بخشید و موانع را برطرف خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: جوهره کار، عزم مومنانه و متعهدانه می‌باشد زیرا اگر مشیت خداوند به کاری تعلق بگیرد با نیرو و امکانات کم هم قابل انجام است و اگر خداوند همراه ما نباشد با حجم وسیعی از نیرو و امکانات قادر به انجام کار نخواهیم بود.

وی ضمن اشاره به تعبیری از امام علی (ع) خاطر بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند که کوتاهی شمشیرت را با بلندی قدمت جبران کن و ما نیز باید از این تعبیر درس گرفته و در مواجهه با مشکلات و موانع ناامید نشده و با سختکوشی و همت بلند پای کار باشیم.

کد خبر 5400650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha