۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

استاندار سمنان :

ادارات استان سمنان به کتابخانه‌ها کتاب اهدا کنند

ادارات استان سمنان به کتابخانه‌ها کتاب اهدا کنند

سمنان- استاندار سمنان گفت: کتاب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی استان وجود داشته و قابل استفاده نیستند شناسایی و به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح سه شنبه در سومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه کتاب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی استان وجود داشته و قابل استفاده نیستند، شناسایی و به کتابخانه های عمومی سطح استان اهدا شود، تاکید کرد: کتابخانه سیار نیز از دیگر موارد لازم در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا مناطقی که از کتابخانه عمومی بی نصیب هستند، به کتاب دسترسی آسان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی عموم مردم استان به کتاب در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی، با اقدامات مناسب و مطلوب تسهیل شود، گفت: دسترسی مردم به کتاب در ادارات، مکان‌های عمومی، مراکز خرید، مطب پزشکان و سایر اماکن پرتردد باید تسهیل شده و از پتانسیل دهیاری‌ها نیز برای راه اندازی کتابخانه در روستاهای فاقد کتابخانه استفاده شود تا شاهد ارتقا سرانه مطالعه در استان باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه درصد باسوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است اما درصد سرانه مطالعه در استان پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد، بیان کرد: باید به صورت ویژه اقدامات مناسب در راستای بهبود این سرانه در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه کتابخانه های دولتی، مشارکتی و خودگردان استان شناسایی و لیست این کتابخانه ها برای استفاده عموم مردم و در راستای تسهیل سازی دسترسی آنها به کتاب، اطلاع رسانی شود، گفت: نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی استان از شهرداری‌ها باید محقق شود و شهرداری‌ها مکلف هستند تا این مهم را پرداخت کنند.

کد خبر 5402722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha