۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۵۴

امام جمعه دهلران تاکید کرد؛

ضرورت پرهیز استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا

ضرورت پرهیز استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا

دهلران-امام جمعه دهلران بر ضرورت پرهیز استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا در شهرستان دهلران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: بزرگان و افراد متنفذ و مؤثر محلی باید برای مدیریت دینی آئین‌های عمومی و حل و فصل مسائل و موضوع‌ها و معضلات اجتماعی بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در کشور به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی تبدیل شده است، گفت: اینجاست که باید معتمدین و ریش سفیدان با ایفای نقش خود رسومات غلط گذشته را با پادر میانی کنار بگذارند تا شاهد حوادث تلخ در مراسم نباشیم.

وی گفت: قطعاً معتمدین، متنفذین و سران طوایف در حل مشکلات مردم پیشگام هستند و در ارتقا فرهنگ نقش آفرینی می‌کنند، این نعمتی است که خداوند به شما داده است و بهترین عبادت این است که انسان دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشد

وی طلاق را یکی از معضلات شهرستان برشمرد و به عوامل طلاق از جمله چشم و هم چشمی‌ها و عدم تحقیق در ازدواج و بیکاری و شاید هم اعتیاد اشاره و افزود: بزرگان و ریش سفیدان با حل و فصل اختلافات خانوادگی مانع از هم پاشیدگی و طلاق در خانواده‌ها شوند و در این زمینه به نقش خود عمل کنند.

امام جمعه شهرستان از بزرگان و شیوخ و ریش سفیدان خواست چون تیراندازی در مراسم عروسی و تشیع، شرعا و عقلا حرام است لذا با تیراندازی‌ها مراسمعروسی را به عزا تبدیل نکنیم.

کد خبر 5403126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha