۲۹ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۰۴

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد؛

سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه پرورش شتر در خراسان جنوبی

سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه پرورش شتر در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با هدف اشتغالزایی ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه پرورش شتر و دام در خراسان جنوبی عملکرد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسگری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مزیت‌های که ستاد در زمینه آن در این استان سرمایه گذاری کرده است زنجیره شتر و دام است که در این راستا مرکز اصلاح نژاد شتر و کشتارگاه‌های دام و مراکز پرورش شتر و قرنطینه را داشته‌ایم که چند طرح افتتاح شده و چند طرح دیگر به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی سال آینده طرح‌های اشتغالزایی شتر در خراسان جنوبی دو برابر می‌شود و در قالب هلدینگ کشاورزی ستاد در حوزه پرورش شتر و دام در خراسان جنوبی سرمایه گذاری می‌شود که امیدواریم سرمایه گذاری در این حوزه سال آینده چندین برابر شود.

عسگری اضافه کرد: پنج هزار طرح اشتغالزایی در این استان اجرا شده که در سال آینده دو برابر خواهد شد.

به گفته وی در حوزه پرورش دام به ۱۰ هزار طرح تسهیلات پرداخت خواهیم کرد و تفاهم کردیم بنیاد برکت به ایجاد سردخانه در استان کمک کند.

به گفته وی ستاد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان را در قالب تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از شهرها آغاز کرده است اما به دلایلی انجام این کار در خراسان جنوبی متوقف شد و آمادگی داریم در قالب طرح‌های آینده وزارت مسکن و شهرسازی در حوزه مسکن در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب طرحی که توسط بنیاد احسان در روستاهای مرزی اجرایی می‌شود به شکل ویژه به اشتغال و ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز توجه می‌شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد: همچنین امسال در بیرجند و قم به شکل نمونه بنیاد ۱۵ خرداد از خانواده‌های دارای بیش از پنج فرزند حمایت می‌کند.

به گفته وی امسال به دو هزار زوج نابارور تسهیلاتی داده می‌شود که یکی از مراکز اجرای این طرح خراسان جنوبی است.

عسگری بیان داشت: در سال جاری همچنین ۳۰۰ هزار اشتغال توسط بنیاد برکت در قالب اجرای طرح‌های اجتماع محور، بنگاه محور و کسب و کارهای خانوادگی داشته‌ایم که بیشتر آنها محقق شده است.

وی از شناسایی ۱۰۰ روستا برای اجرای طرح روستای بدون بی کار در کشور خبر داد و اظهار کرد: یکی از طرح‌های ستاد که با کمک دولت اجرایی می‌شود طرح راه اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل است.

کد خبر 5404363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha