۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳

درپی بارش‌های وسیع؛

۵محور استان سمنان بسته است/ تندباد شدید و بارش برف

۵محور استان سمنان بسته است/ تندباد شدید و بارش برف

سمنان- بارش برف و کولاک شدید، پنج محور استان سمنان را مسدود کرد همچنین کولاک شدید و وزش باد باعث قطعی برق در مناطقی از استان مانند شاهرود و بروز خسارات به زیرساخت‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان، بارش برف و برودت هوا اکثر نقاط استان را در بر گرفته و سرعت تند بادها بنا به اعلام هواشناسی از ۸۸ کیلومتر نیز فراتر رفته است.

پلیس راه اعلام کرد پنج محور استان به دلیل بارش‌ها مسدود هستند سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محور شهمیرزاد به کیاسر به دلیل بارش برف و کولاک مسدود است گفت: دیگر محور مسعود استان سمنان چشمه علی دامغان به کیاسر است که به دلیل بارش برف و وزش باد و همچنین کاهش شدید مسدود شده است.

کبیری با بیان اینکه محور شاهرود آزادشهر از خوش‌ییلاق و همچنین شاهرود گرگان از توسکستان بسته است، بیان کرد: کمربندی دامغان شاهرود نیز به دلیل بارش برف و کاهش دید مسدود شده است.

وی افزود: خودروهای سنگین اجازه تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان سمنان را ندارند همچنین مردم از حضور در محورها برف گیر استان سمنان جداً پرهیز کنند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بیشترین میزان تندبادها در ساعت اخیر به دامغان با ۸۸ کیلومتر بر ساعت تعلق دارد پس از آن شهمیرزاد با ۸۰ کیلومتر بر ساعت همچنین شاهرود با ۷۵ کیلومتر بر ساعت رتبه‌های دوم و سوم را در تندباد اخیر به خود اختصاص دادند.

سمنان شاهد تند بادی به سرعت ۶۲ در ساعت و گرمسار ۴۳ کیلومتر بر ساعت بوده و خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و تأسیسات وارد شده است. در شاهرود برق برای سه ساعت قطع است.

استانداری میزان خسارات را منوط به کاهش باد و حضور کارشناسان و برآورد خسارات دانست اما تعداد زیادی درخت در استان شکسته است، کاهش دمای هوا تا ۱۵ درجه زیر صفر در برخی نقاط استان به ثبت رسیده است.

کد خبر 5405111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha