۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

امام جمعه موقت کالپوش:

پیام شهید سلیمانی به دنیا رسید/ غیرت دینی در سایه عقلانیت

پیام شهید سلیمانی به دنیا رسید/ غیرت دینی در سایه عقلانیت

میامی- امام جمعه موقت کالپوش با بیان اینکه پیام شهید سلیمانی به دنیا رسید، گفت: آمریکا امروز فهمیده است که نام حاج قاسم، ترس و وحشت بیشتری از جسم او برای استکبار به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قلیان در خطبه‌های نخستین نماز جمعه بهمن ماه ۱۴۰۰ کالپوش به میزبانی مسجد جامع روستای حسین آباد با بیان اینکه معجزه شهادت حاج قاسم سلیمانی این است که آمریکا فهمیده که نام این شهید بیش از جسم او ترس و وحشت برای استکبار به وجود آورده است، بیان کرد: غیرت دینی ما اجازه نمی‌دهد که قاتلان سردار سلیمانی بخشیده شوند لذا خواهان قصاص این جنایتکاران هستیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز است که جوانان ما غیرت دینی شأن را تقویت کنند تا بتوانیم در برابر تهدید و تحریم دشمنان پیروز شویم، افزود: جوانان امید آینده کشور و آتیه ساز هستند لذا ارتقا غیرت دینی در بین این نسل دارای اهمیت بسزایی است.

امام جمعه موقت کالپوش با بیان اینکه بی غیرتی جامعه را فاسد می‌کند، گفت: نباید اجازه دهیم مدیریت فضای مجازی به دست دشمن بیفتد و تلاش کنیم تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیام حاج قاسم را به گوش جهانیان برسانیم همانطور که پس از شهادت ایشان شاهد بودیم چنین موضوعی در جهان رقم خورد.

قلیان افزود: دولت سیزدهم با رویکرد غیرت دینی در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و همچنین بین‌المللی حرکت کرده و شعار نه شرقی و نه غربی را جامه عمل پوشانده است.

وی با اشاره به اینکه غیرت دینی در سایه عقلانیت سلاح مقابله با مشکلات و توسعه کشور است، افزود: حضرت علی علیه السلام در خطبه‌ای فرمودند «سوگند به جان خودم در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهی و فساد غوطه‌ور هستند یک لحظه سستی و مدارا نمی‌کنم» و این خطبه نورانی نشان از اهمیت غیرت دینی در مواجهه با دشمنان است.

امام جمعه موقت کالپوش ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند غیرت دینی را از دست ندهید چرا که در بزنگاه‌ها این غیرت است که انقلاب اسلامی و نظام را حفظ می‌کند، گفت: این امر یعنی در زمینه غیرت دینی همه چیز روشن است و این بیانگر اهمیت غیرت در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

قلیان افزود: گاهی عده‌ای سازشکار عافیت طلب که بر سر دین معامله می‌کنند و از اصول کوتاه می‌آیند قصد دارند تساهل و تسامح دینی را مطرح سازند تا غیرت دینی از کار بیفتد حال آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «غیرت دینی همراه با عقلانیت می‌تواند کارساز باشد» در نتیجه غیرت دینی در برابر خلاف می‌ایستند و از اسلام و انقلاب حفاظت می‌کند.

وی با اشاره به روایات و احادیث بیان کرد: وقتی به روایات ائمه معصوم (ع) می‌نگریم غیرت دینی را به عنوان یک ضرورت در جامعه و یکی از شاخصه‌های اهل ایمان معرفی می‌کند یعنی هرکس مؤمن باشد باید غیرت دینی نیز داشته باشد لذا این نشان می‌دهد که عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده است غیرتی که می‌تواند تهدیدات را به فرصت بدل سازد.

کد خبر 5405335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha