۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان خبر داد؛

صدور ۳۰ هزار کارت اهدای عضو در استان همدان

صدور ۳۰ هزار کارت اهدای عضو در استان همدان

همدان- مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: ۳۰ هزار کارت اهدای عضو برای متقاضیان در استان صادر شده است و سه هزار نفر هم برای دریافت کارت اقدام نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حمیدی اظهار کرد: به منظور فرهنگ سازی اهدای عضو غرفه‌ای در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان با هماهنگی انجمن اهدای عضو، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت نمایشگاه دایر شده است و در این محل به صورت برخط برای متقاضی کارت اهدای عضو صادر می‌شود.

وی گفت: همچنین کارشناسان حاضر در این غرفه به سوالات مراجعان در زمینه اهدای عضو، پیوند اعضا و وضعیت بیماران مرگ مغزی پاسخ می‌دهند و تاکنون استقبال برای دریافت اهدای عضو مطلوب بوده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: مراکز متعددی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر پیش از این نسبت به صدور کارت اقدام می‌کردند که برای پیشگیری از موازی کاری، سایت کشوری به این منظور و برای ثبت نام و ردیابی افراد راه اندازی شده است.

حمیدی در ادامه صحبت‌های خود گفت: پس از ثبت نام فرد برای اهدای عضو در این سامانه، کُد و شناسه‌ای به شماره تماس او ارسال و سپس کارت اهدای عضو نیز برای متقاضی صادر می‌شود.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان خاطرنشان کرد: هزینه تهیه، چاپ و صدور کارت «پی. وی. سی» برای اهدا کنندگان عضو بسیار هزینه بر است بنابراین امید می‌رود پس از ثبت نام دیگر نیازی به صدور کارت نباشد و متقاضیان از این پس کارت اهدای عضو را مطالبه نکنند.

وی ادامه داد: از منظر حقوقی افراد حتی در صورت داشتن کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی دیگر صاحب اعضای بدن خود نیستند و برای اهدای اعضا باید وارث او اعلام رضایت کند.

کد خبر 5406013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha