۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

۶۰ برنامه فرهنگی و هنری دهه فجر در خراسان جنوبی اجرا می شود

۶۰ برنامه فرهنگی و هنری دهه فجر  در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی و هنری از سوی این اداره کل در شهرستان‌های استان خبر داد.

سید علی زمزم در گفتگو با خبر نگار مهر، با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ایام دهه مبارک فجر ۶۰ برنامه فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

به گفته وی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت سینمایی کشور فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر (هشتمین جشنواره استانی) در استان اکران می‌شود.

به گفته وی همچنین چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش تجسم هنر در استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم دوره‌های آموزشی رایگان هنر همزمان با سراسر کشور از ۹ بهمن در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا دوره‌های لعاب کاری و تزئین روی سفال در بیرجند، دوره‌های طراحی مد و لباس و نوازندگی سال ایرانی در طبس، بازیگری و سفالگری در نهبندان، خط تحریری در سایت و مربیگری نقاشی کودک در درمیان برگزار می‌شود.

زمزم برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید کشور در نگارخانه استاد اسماعیلی، اجرای دو نمایش ارمائیل و کمدی تعطیلات نوروزی، برگزاری دومین جشنواره کالاهای فرهنگی، راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب در شهرستان‌ها و برگزاری جشن انقلاب در مؤسسات قرآنی و مناطق مرزی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

وی برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی، اختتامیه جشنواره رستاخیز شن‌ها و بر پایی محافل انس با قرآن و دیدار با خانواده شهدا را از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال دانست.

کد خبر 5407110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha