۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۷

فرماندار چهارباغ:

چهارباغ باید به قطب صادرات گل و گیاه کشور تبدیل شود 

چهارباغ باید به قطب صادرات گل و گیاه کشور تبدیل شود 

البرز - فرماندار چهارباغ با تأکید بر ضرورت پشتیبانی مسئولان از گلخانه‌داران گفت: این شهرستان باید به قطب صادرات گل و گیاه کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله شمیرانی صبح سه‌شنبه در نشست با گلخانه‌داران شهرستان چهارباغ درباره رفع تمامی مشکلات گلخانه‌داران اظهار کرد: برای شناساندن شهرستان چهارباغ به عنوان مهد پرورش گل و گیاه در تمامی رسانه‌های ملی تبلیغات می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد.

وی در خصوص توسعه گلخانه‌ها و به روز کردن روش‌های کشت به گلخانه داران توصیه کرد با همکاری انجمن‌های علمی و دانشگاه اصلاحات بذر و اصلاحات آبیاری را انجام دهند.

فرماندار چهارباغ با اشاره به وجود فرودگاه پیام، شبکه ریلی و محور جاده‌ای در منطقه چهارباغ بیان کرد: ما با اراده و عظم جدی و استفاده از این شبکه ارتباطی می‌توانیم شهرستان چهارباغ را به عنوان پایانه صادراتی گل و گیاه تبدیل کنیم و طرح‌های مختلفی را برای ترغیب و جذب سرمایه گذاران اجرا کنیم.

وی در خصوص ایجاد زمینه بهتر برای اینکه گلخانه داران بتوانند مشکلات اداری خود را حل و فصل نمایند، تصریح کرد: تمامی مسئولین ادارات برای خدمت به گلخانه داران و دیدار با گلخانه داران تلاش کنند و زمانی صاحب گلخانه به اداره مراجعه کند حتماً در همان روز بتواند ملاقات با مسئول اداره را انجام دهد و در اسرع وقت به امور ایشان رسیدگی شود.

شمیرانی ضمن ابراز امیدواری برای پیش برد اهداف و تبدیل شهرستان چهارباغ به منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه، خاطرنشان کرد: برنامه و طرح‌های این رویداد در دست بررسی و کارشناسی می‌باشد و در آینده با همت و تلاش می‌توان این اتفاق را رقم زد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی فرآیندهای صدور مجوز مراکز پرورش گل و گیاه را تسریع نماید، گفت: در این راستا شهرداری و بخشداری‌ها پشتیبان تولید کنندگان گل و گیاه باشند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه از تولید کنندگان گل و گیاه حمایت ویژه صورت گیرد، مسئولین حضور میدانی برای رفع مشکلات گلخانه‌ها داشته باشند، اظهار کرد: شهرداری چهارباغ بانظر مساعد شورا و شهردار زمینه برگزاری نمایشگاه فصلی و دائم گل و گیاه را با همکاری اداره صمت فراهم کند.

وی بیان کرد: باید همه تلاش را برای ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه به کار ببندیم، هیچ کوتاهی از هیچ کس پذیرفته نیست.

شمیرانی تصریح کرد: چهارباغ مهد پرورش گل و گیاه است و باید به قطب صادرات گل و گیاه کشور تبدیل شود.

وی متذکر شد: اصلاح بذر، استفاده از روش‌های نوین، افزایش بهره‌وری و تکیه بر صادرات در دستور کار گلخانه داران عزیز قرار گیرد.

کد خبر 5408341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha