۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳

آمادکی موسسه پژوهش و برنامه ریزی برای تعیین هزینه سرانه دانشجویی

آمادکی موسسه پژوهش و برنامه ریزی برای تعیین هزینه سرانه دانشجویی

معاون پژوهشی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از آمادگی این موسسه برای انجام مطالعات دوره‌ای نیازمند صندوق رفاه همچون تدوین برنامه راهبردی، تعیین هزینه سرانه دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، علی باقر طاهری نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان طی نشستی راه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

در این نشست که در محل صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد؛ طاهری نیا با بیان اینکه جهت گیری مؤسسه به سمتی است که نظام پشتیبان تصمیم وزارت علوم باشیم اضافه کرد: مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کانون تفکر آموزش عالی کشور است و بر همین اساس و در چارچوب مأموریت‌های خود دائم در حال رصد مسائل مختلف آموزش عالی و تبدیل آنها به گزارش‌های سیاستی است.

وی با اشاره به سابقه بیش از پنجاه ساله مؤسسه به عنوان مرجع رسمی جمع آوری، تحلیل و انتشار آمار آموزش عالی از نظام آمار آموزش عالی و همچنین سامانه رصد اشتغال فارغ التحصیلان به عنوان کار ویژه‌های مؤسسه یاد کرد و ادامه داد: مؤسسه با توجه به دارا بودن شش گروه پژوهشی تخصصی و اعضای هیأت علمی توانمند در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد مسائل و نیازهای صندوق رفاه دانشجویان را با انجام مطالعات علمی و تخصصی بررسی و نسبت به حل مسائل و مشکلات موجود راه حل ارائه دهد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز در این دیدار با اشاره به احصاء سی مسئله در صندوق رفاه که نیازمند انجام مطالعات تحقیقاتی است اشاره کرد: برای حل مسائل و مشکلات ابتدا باید مسئله به خوبی شناخته شود و سپس نسبت به حل آن اقدام نمود.

وی افزود: به همین دلیل آمادگی داریم تا مسائل اولویت دار را با همکاری مؤسسه به دقت مطالعه و برونداد مطالعات علمی را در سیاستگذاری صندوق اعمال کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وی مهمترین موضوع مورد بررسی در صندوق را میزان اثربخشی پرداخت وام دانشجویی و میزان واقعی هزینه‌های دانشجو بیان و اعلام کرد: در وضعیت فعلی هرساله به وام‌های دانشجویی مبلغ معینی بصورت ثابت اضافه و پرداخت می‌شود که این تأمین کننده نیازهای واقعی دانشجویان نمی‌باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به انجام مطالعات برنامه هفتم توسعه در بخش علم و فناوری در مؤسسه خواستار مشخص شدن نقش صندوق رفاه در احکام مصوب برنامه هفتم توسعه شد.

در این دیدار همچنین رضا منیعی معاون پژوهشی مؤسسه با اشاره به مطالب بیان شده از آمادگی مؤسسه برای انجام مطالعات دوره‌ای نیازمند صندوق همچون تدوین برنامه راهبردی، تعیین هزینه سرانه دانشجویی خبر داد.

کد خبر 5412622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha