۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۷

با تصویب تغییرات اساسنامه؛

ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای سومین بار!

 ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای سومین بار!

تصویب تغییرات اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه برداری باعث شد تا کاندیداهای مجمع انتخاباتی خود را برای سومین بار مهیای ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام پس از برگزاری کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که به تازگی با حضور ۱۳۰ عضو به صورت آنلاین برگزار شد، تغییرات اساسنامه بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

تصویب تغییرات اساسنامه فدراسیون جهانی به عنوان مهمترین دستاورد این کنگره باعث شد تا تغییرات مدنظر کمیته بین المللی المپیک IOC نیز به خوبی اعمال شود. تغییراتی که با ۱۰۷ رأی موافق از مجموع ۱۲۳ رأی یعنی بیش از ۹۰ درصد آرا به تصویب قاطع اعضا رسید.

این نشست مجازی در حالی برگزار شد که محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان به نمایندگی از ایران در این کنگره حضور داشت. البته بیرانوند هم یکی از کاندیداهای ایرانی برای حضور در مجمع فدراسیون جهانی در بخش کمیته آموزش و مربیان به شمار می‌رفت.

همچنین داود باقری نایب رئیس فدراسیون در بخش کمیته پزشکی و سیدعلیرضا قریشی رئیس هیأت وزنه‌برداری خوزستان نیز در کمیته فنی کاندیدا شده بودند. ضمن اینکه علی مرادی رئیس برکنار شده فدراسیون وزنه برداری کشورمان هم پیش از این برای حضور در انتخابات در بخش‌های ریاست، دبیرکل، عضو هیأت رئیسه و هیأت اجرایی فدراسیون جهانی ثبت‌نام کرده بود.

هر چند که کنار گذاشته شدن مرادی از ریاست فدراسیون به دلیل حکم بازنشستگی، معادلات او برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی را بر هم زد.

البته با تغییرات اساسنامه، زمان قطعی برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم مشخص شد که طی آن نامزدها باید برای سومین بار ثبت‌نام کنند. اتفاقی کم سابقه در تاریخ فدراسیون جهانی که بارها مورد انتقاد کمیته بین المللی المپیک نیز قرار گرفته است. به هر حال نامزدهای مجمع انتخابات فدراسیون جهانی باید روز ۱۱ اسفند نسبت به ثبت نام رسمی خود اقدام کرده تا بتوانند طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ در مجمع فدراسیون جهانی وارد کارزار انتخاباتی شوند.

این در حالی است که متولیان فدراسیون جهانی هنوز از وضعیت حساس و شکننده این مجموعه ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند برای بقا در جمع رشته‌های المپیکی باید با همدلی و اتحاد از این روزهای پر التهاب گذر کرد. روزهایی که معضل دوپینگ همچنان گریبان وزنه برداری را گرفته و بزرگترین تهدید آن در روند حذف از المپیک به شمار می‌رود.

کد خبر 5412959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha