۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

امروز سه شنبه؛

زلنسکی: برای دفاع باید متکی به خودمان باشیم

زلنسکی: برای دفاع باید متکی به خودمان باشیم

رئیس جمهور اوکراین ضمن تاکید بر اینکه کی یف در مسئله دفاع فقط باید به توان داخلی تکیه کند، اعلام کرد که طی ۳ سال تعداد ۱۰۰ هزار نفر به ارتش این کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه در پارلمان این کشور اعلام کرد که کی یف تصمیم دارد که افزایشی ۱۰۰ هزار نفری در تعداد نظامیان ارتش این کشور ظرف ۳ سال داشته باشد.

وی همچنین گفت که اقتصاد اوکراین در حال تثبیت است و از قانونگذاران این کشور خواست تا متحد بمانند و در مورد تهدید حمله نظامی روسیه به وحشت نیفتند. وی ابراز امیدواری کرد که بر سر تاریخ دور دیگری از مذاکرات صلح با روسیه، فرانسه و آلمان (قالب نرماندی) به زودی توافق حاصل شود.

همچنین خبرگزاری ریانووستی نیز گزارش داد که زلنسکی تاکید کرده است که اوکراین باید برای دفاع تنها به خود و نیروهایش تکیه کند.

رئیس جمهور اوکراین در این باره گفت: در هر کاری اول از همه باید به توان خودمان تکیه کنیم. وطن ما واقعاً دوستان زیادی دارد و ما از آنها سپاسگزاریم، اما آن دوستان وطن خود را دارند؛ این را به یاد داشته باشید. پس هیچکس جز ما از کشور محافظت نخواهد کرد و ما را نجات نخواهد داد و بالا نخواهد برد. ما باید فقط به خودمان تکیه کنیم.

وی پیشتر نیز از شلوغ کاری بیش از حد و جوسازی غیر واقعی آمریکا و متحدان غربی اش درباره مسئله این کشور با روسیه انتفاد کرده بود.

زلنسکی در این باره گفته بود که قبول دارد تنش‌هایی بین کشورش با روسیه وجود دارد، اما کی یف کشتی تایتانیک نیست که در حال غرق شدن باشد و این همه شلوغ کاری درباره این مسئله غیر ضروری است.

اخیراً تنش‌ها درباره اوکراین بین روسیه و غرب بالا گرفته است. آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند و در این باره از هرگونه اقدامی در راستای تنش زایی مانند ارسال تسلیحات و مشاوران نظامی به اوکراین و کشورهای اطراف روسیه خودداری نمی‌ورزند.

کرملین اما در مقابل با رد این اتهام می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز مسکو مانند مسئله عضویت اوکراین در ناتو، مسبب تنش‌ها در شرق اروپا شده‌اند.

کد خبر 5414350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha