۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۵۶

استاندار خراسان جنوبی:

انفجار امیکرون در خراسان جنوبی/فرمانداران آتش به اختیار عمل کنند

انفجار امیکرون در خراسان جنوبی/فرمانداران آتش به اختیار عمل کنند

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ابتلا به امیکرون در استان انفجاری است، گفت: در شرایط پیش رو فرمانداران آتش به اختیار عمل کنند تا شاهد تکرار تجربیات تلخ دوران گذشته نباشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شب گذشته در جلسه ستاد کرونای استان اظهار کرد: شدت ابتلای افراد به امیکرون انفجاری است بنابراین مردم نباید با عادی انگاری سبب تکرار تجربیات تلخ دوره‌های گذشته در این زمینه شوند.

وی با بیان اینکه سویه امیکرون به دلیل بی توجهی و عادی انگاری در توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی با شیب صعودی و با سرعت زیاد در حال افزایش است، گفت: شاخص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته و وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها هر روز در حال تغییر است.

قناعت با بیان اینکه شهرستان‌های نارنجی به قرمز و شهرستان‌های زرد به نارنجی تغییر می‌کنند، گفت: نیاز است مردم نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا آمار تعداد مبتلایان به کرونا در استان کاهش یابد که این امر نیازمند هماهنگی‌های لازم بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مربوط است.

بازگشت به محدودیت‌ها به صلاح نمی‌باشد

استاندار با تاکید بر اینکه تاب‌آوری اجتماعی و اقتصادی مردم کاهش یافته است، اظهار کرد: برگشت به محدودیت‌های گذشته به صلاح نمی‌باشد و از مردم انتظار داریم با انجام واکسیناسیون دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و طرح شهید سلیمانی هم باید ادامه یابد.

قناعت ادامه داد: با هوشیاری مردم از این شرایط می‌توانیم عبور کنیم بنابراین کار فرهنگی و تبلیغی وسیعی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری صدا و سیما انجام شود و به نظرات فنی و علمی دانشگاه علوم پزشکی باید توجه کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم اعمال محدودیت کنیم بنابراین دور کاری منتفی است، افزود: در هر شهرستان فرماندار، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه اجرای مربوط بعد از بررسی‌های مورد نیاز باید تصمیم لازم را برای موارد جدید بگیرند و این تصمیمات مورد تأیید ستاد استانی کرونا هم خواهد بود.

فرمانداران آتش به اختیار عمل کنند

قناعت بیان کرد: باید فرمانداران در شرایط فعلی آتش به اختیار عمل کرده و با بررسی لیست کارکنان دستگاه‌های اجرای، باید برای تزریق دز سوم واکسن کرونا توسط کارکنان دستگاه‌ها موارد مورد نظر را اعلام کنند.

بنا به گفته استاندار خراسان جنوبی کوتاهی دستگاه‌ها در زمینه در ارزیابی به طور جدی لحاظ می‌شود.

در این جلسه مصوب شد در ۱۴ روز آینده آموزش دانش آموزه مدارس استان مجازی باشد و همه دستگاه‌های اجرایی تأیید گواهی استراحت پزشکی با تشخیص بالینی پزشکان داخلی و عفونی تا پنج روز بدون انجام آزمایش پی سی آر پذیرفته شود.

همچنین مصوب شد کارکنان دستگاه‌های اجرایی که دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند ملزم به انجام این کار شوند و مراسم‌ها با توجه به محدودیت تعداد شرکت کنندگانی که در سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، برگزار شود.

همچنین مصوب شد اعتکاف و مراسم مربوط به راهپیمایی فجر با تجمع تعداد زیاد مردم برگزار نشود تنها با تعداد کم کرد فضای باز این برنامه‌ها برگزار شود و هیچ مراسمی در شهرستان‌های برای افتتاح پروژه‌ها برگزار نشود و تنها استاندار در فضای باز این پروژه‌ها را افتتاح می‌کند.

کد خبر 5414873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha