۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تشریح کرد؛

چگونه وام خرد بدون ضامن بگیریم/ راه های اعتراض در خوزستان

چگونه وام خرد بدون ضامن بگیریم/ راه های اعتراض در خوزستان

اهواز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با تشریح شرایط نحوه دریافت تسهیلات خرد (۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان) در این استان از معرفی سامانه شکایت مردمی در این زمینه خبر داد.

محسن کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بانک‌ها سالانه برای رفع مشکل مردم تسهیلاتی را پرداخت می‌کنند و جست‌وجوی ضامن‌ها یکی از مشکلات عمده برای دریافت وام‌های خرد بود و حتی برخی مواقع به دلیل نبود ضامن معتبر، متقاضی از اخذ وام نیز اجتناب می‌کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور بانک‌ها موظف شدند که برای وام‌های خرد (۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال) شرایط را برای دریافت تسهیلات تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال مشمولان بند یک بدون ضامن با ارائه نامه کسر از حقوق، مشمولان بند دو بدون ضامن با نامه کسر از حقوق با اخذ سفته یا چک حسب مورد، مشمولان بند سه نیز یک نفر ضامن معتبر با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد و همچنین سایر شرایط نیز با ارائه قرارداد لازم‌الاجرا و احراز توان بازپرداخت تسهیلات امکان دریافت این مبلغ وام را دارند.

کاویانی خبر داد: مشمولان بند یک یعنی شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی دولت از جمله وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی بر حسب تشخیص بانک که واریز حقوق آنها نزد بانک است و دارای امتیاز اعتباری A و B و C باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: مشمولان بند دو نیز کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی به تشخیص بانک که مشمول بند یک نبوده، واریز حقوق آنها نزد بانک است و دارای امتیاز اعتباری A و B هستند؛ همچنین مشمولان بند سه کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی به تشخیص بانک که مشمول بند یک نبوده، واریز حقوق آنها نزد بانک و دارای امتیاز اعتباری C هستند.

کاویانی خبر داد: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با توجه به امتیاز اعتباری متقاضیان و با اخذ وثایق اعلامی ارائه می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند شکایات خود را در خصوص موضوع مذکور در سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع به آدرس bazresi.mefa.ir ثبت کنند؛ همه شکایات ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی می‌شود.

کد خبر 5415295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha