۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

امام جمعه کرمانشاه:

جهاد تبیین در اولویت کاری ائمه جمعه قرار گیرد

جهاد تبیین در اولویت کاری ائمه جمعه قرار گیرد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت و ضرورت جهاد تبیین، گفت: ائمه جمعه استان کرمانشاه باید جهاد تبیین را در دستور کار و اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمانشاه که با حضور استاندار، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و امامان جمعه سراسر استان در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، بر ضرورت جهاد تبیین به عنوان اصلی بنیادین در برنامه‌های ائمه جمعه تأکید کرد.

وی گفت: ۲ نکته بصیر بودن و مشاوره به رهبری در اطلاعیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برجسته بود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وجود ائمه جمعه مغتنم است، وقتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سخنی را می‌فرمایند یعنی لقمه در دهان ما می‌گذارند، لذا باید بدانیم تا حق و باطل است جهاد تبیین هم هست، زیرا اگر بیان نکنیم عقب می‌مانیم، چون اگر قیام حضرت سید الشهدا (ع) را تبیین نکرده بودیم، الان این همه عشق و ارادت به حضرت نبود.

وی تأکید کرد: دومین موضوع مهمی که در فرمایش حضرت آقا قابل توجه است، غیرت سیاسی، خانوادگی و فرهنگی است، این موارد را مردم شریف باید برای حفظ کرامت و احترام خود رعایت کنند تا جامعه به قه‌قرا نرود.

وی ادامه داد: اگر همه ما قیام الهی داشته باشیم، انقلاب و اسلام بیمه است، چون امام راحل، انقلاب را با توجه به این مهم شروع کرد و تمام قیام و قعود خود را برای رضای خدا انجام می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: امروز در دنیا حرف اول را می زنیم، ببینید در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی مردم چه کردند، این نشان از این موضوع دارد که مردم با انقلاب بوده و با آرمان‌های انقلاب هماهنگ هستند.

وی در خصوص لزوم توجه به مردم افزود: باید سفره‌های مردم حفظ شود، اما به رغم مشکلات باید اسلام و انقلاب، ولایت را تبیین کنیم و ولایت فقیه را حمایت کنیم، زیرا ولایت خط مقدم اندیشه همه ما است.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص عظمت حضرت امام خمینی (ره)، گفت: درست است جنس حرف‌های ما عمدتاً سیاسی است، اما معنویت امام راحل را از دست ندهیم، چون برخی از حضرات آیات عظام بر تقوای همیشگی امام راحل اذعان داشتند.

کد خبر 5415338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha