۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۰۹

مجید ترکان:

حرف و عمل در مورد کشتی پایه باید یکسان باشد

حرف و عمل در مورد کشتی پایه باید یکسان باشد

مدیر اسبق تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: حرف و عمل در مورد کشتی پایه باید یکسان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید ترکان پیشکسوت کشتی و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان در خصوص کلاس‌های مربیگری که توسط انستیتو در حال برگزاری است گفت: کلاس‌های مربیگری که در حال تشکیل است با هماهنگی انستیتو است. مربیان سازنده با کشتی گیران کار می‌کنند و زیر بنای پایه‌ها برنامه ریزی شده و حتی کلاس‌های مربیگری درجه بندی می‌شود و آنها می‌توانند از درجه بندی ۳ حتی به درجه مربیگری بین المللی هم برسند.

وی ادامه داد: در این کلاس‌ها با توجه به سرفصل‌هایی که داده شده با مربیان کار می‌شود. ما باید در کنار پرورش کشتی گیران، مربی نیز پرورش دهیم و در واقع اگر کشتی گیر می‌سازیم، مربیان نیز باید ساخته شوند.

مدرس انستیتو کشتی در خصوص اینکه سطح فنی مربیان کشور چگونه است گفت: وقتی مسابقات را که نگاه می‌کنیم می‌گویند چرا فن رد و بدل نمی‌شود این اشکال باید از مربیان گرفته شود چون کشتی گیران از مربیان خود یاد می‌گیرند و معتقدم برگزاری کلاس‌های مربیگری نگاه فنی و سطح فنی مربیان را افزایش می‌دهد تا بتوانند تکنیک و فن را کنار هم داشته باشند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مورد برنامه‌های این تیم گفت: استارت اصلی فعالیت ما از مسابقات قهرمانی کشور که ۲۷ بهمن ماه آغاز خواهد شد، زده می‌شود و باید نفرات اصلی خود را مشخص کنیم و در برنامه‌های بعدی به قول معروف چکش کاری کنیم تا ملی پوشان اصلی مشخص شوند.

وی در خصوص عملکرد انستیتو کشتی گفت: نگاه من این است که سرفصل‌هایی که داریم مقدمه کار مریبان است. بحث فنی بیشتر اثر گذار شده و با این فعالیت‌های انستیتو، شروع کار عالی بوده است و امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم. باید بررسی شود آیا چیزی که انستیتو می‌داند مربیان هم می‌دانند و می‌توانند انجام دهند یا خیر، همچنین به پایه و بنیان کشتی نیز باید نگاه ویژه داشت و انجام کار در عمل هم باید مثل صحبت کردنمان باشد و به پایه‌ها بیشتر رسیدگی کنیم.

کد خبر 5415393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha