۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:

۲۰۰ هکتار بذرکاری تاغ و قیچ در مراتع زمستانه سمنان اجرا شد

۲۰۰ هکتار بذرکاری تاغ و قیچ در مراتع زمستانه سمنان اجرا شد

سمنان- رئیس اداره منابع طبیعی سمنان از برگزاری پنجمین پویش مردمی جنگل‌کاری با بذر، همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار بذرکاری تاغ و قیچ در مراتع زمستانه سمنان اجرا شد.

معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه پنجمین پویش مردمی جنگل‌کاری با بذر هم‌زمان با سومین روز دهه مبارک فجر در مراتع شهرستان سمنان به اجرا درآمد، ابراز داشت: در این طرح بذرکاری تاغ و قیچ در مراتع زمستانه سمنان اجراشده است.

وی بابیان اینکه هدف از اجرای این قبیل امور احیای اراضی مراتع قشلاقی است، افزود: در این طرح که با مشارکت جمعیت هلال احمر صورت گرفت ۲۰۰ هکتار بذرکاری در مرتع زمستانه ایوب چیل بلند شهرستان سمنان اجراشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه این پویش‌ها می‌تواند به افزایش پوشش گیاهی منطقه منتهی شود، ابراز داشت: در واقع با دنبال کردن این پویش‌ها در تلاشیم تا مانع توسعه بیابان‌زایی در حوزه سمنان شویم و از سویی به حفاظت خاک و تولید علوفه نیز کمک کنیم.

منظمی از ید و رفع تصرف و قلع‌وقمع بیش از دو هزار و ۴۵۵ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با حکم قضائی و حضور نیروهای یگان حفاظت این اراضی که در دو پلاک مختلف در شهرستان سمنان واقع‌شده بود مجدد به منابع طبیعی بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد باید نسبت به حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هشیار و اگاه باشند، افزود: اگرچه گشت‌های مختلف در حوزه اراضی صورت می‌گیرد اما انتظار می‌رود شهروندان هر گونه تخلف را گزارش کنند تا با هماهنگی محاکم قضائی و نیروی انتظامی اعمال قانون شود.

کد خبر 5415996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha