۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

معاون دادگستری اردبیل:

آمار طلاق در اردبیل کاهش یافته است

آمار طلاق در اردبیل کاهش یافته است

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به کاهش طلاق در ۱۰ ماهه گذشته در اردبیل از همت دستگاه قضائی برای پیشگیری از اختلافات خانوادگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال آفاقی با ذکر اهمیت صیانت از کانون خانواده و تأثیر این نهاد بر سرنوشت جامعه، تلاش برای کاهش پرونده‌های اختلافات خانوادگی را از دغدغه‌های مهم موجود دستگاه قضائی استان دانست.

وی انجام مشاوره برای متقاضیان طلاق، برگزاری دوره‌های توانمند سازی مشاوران و دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده را از جمله اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دانسته، افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۹۷۰ فقره پرونده با موضوع درخواست طلاق در محاکم استان اردبیل مطرح شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه است.

آفاقی با ابراز خرسندی از کاهش آمار طلاق در کل استان، به کاهش حدود ۴۹ درصدی طلاق در شهرستان مرزی بیله سوار نیز به عنوان نمونه اشاره کرده، از همت نهادهای ذیربط و همچنین امام جمعه و روحانیون این شهرستان در همکاری شایسته با دادگستری در خصوص پیشگیری از اختلافات خانوادگی در منطقه و کاهش پرونده‌های طلاق قدردانی کرد.

وی با بیان نقش الگوهای دینی و آموزه‌های اسلامی در تحکیم بنیان خانواده، اظهار امیدواری کرد با همت مردم فهیم استان و مشارکت و حساسیت خیرین و ریش سفیدان و نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های متولی همچنان شاهد سیر نزولی آمار طلاق در استان اردبیل باشیم.

کد خبر 5419416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha