۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد؛

تأمین نیروی انسانی سازمان جهادکشاورزی همدان در اولویت

تأمین نیروی انسانی سازمان جهادکشاورزی همدان در اولویت

همدان- مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تأمین نیروی انسانی سازمان جهادکشاورزی همدان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدی دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست سازمان جهادکشاورزی همدان عنوان کرد: از آمار و اطلاعات بخش کشاورزی رنج می بریم چراکه اگر توزیع یارانه‌ها و نهاده‌ها دچار بحران شود به دلیل اطلاعات و داده و آمارها است.

وی با بیان اینکه در این زمینه سامانه‌های بخش کشاورزی با تعدد سامانه‌ای روبرو هستند و این موضوع سردگمی را برای کشاورزان به همراه داشته است، اظهار کرد: باید رصدخانه‌ای در حوزه کشاورزی راه اندازی شود تا این موارد کاهش یابد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۵ موضوع محوری را در حوزه کشاورزی مستمر رصد می‌کنیم، از رصد محورهایی چون امنیت غذایی، ایجاد رصدخانه اطلاعات کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، سنددار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخلات دیپلماسی غذایی نام برد.

محمدی ادامه داد: بالغ بر ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور در ۱۵ استان کشور است که یکی از آنها نیز استان همدان است، بدین ترتیب نگاه ما به حوزه کشاورزی همدان نگاهی ملی است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای سالیانه ۵ میلیون تن محصولات بخش کشاورزی در عرصه غذایی کشور است، به تولیداتی چون سیب زمینی، گردو وغیره اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در این سازمان عنوان کرد: استان همدان در زمینه جذب ناظرین متخصصین بخش کشاورزی با جذب ۱۲۰ نیرو کمترین نیرو را جذب کرده است، بدین ترتیب موضوع تأمین نیروی انسانی بخش کشاورزی استان همدان را در دستور کار قرار می‌دهیم.

ضرورت تلاش برای رسیدن به اقتدار و امنیت غذایی

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی، خواستار بهره مندی از این ظرفیت‌ها شد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد در دولت سیزدهم برنامه ریزی برای رسیدن به اقتدار امنیت غذایی است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سایه این امر می‌توان به اقتدار ملی رسید و با اقتدار غذایی می‌توانیم ارزآوری، اشتغال و امنیت غذایی را به ارمغان آوریم.

محمدی با تاکید بر اینکه باید هوشمندسازی کشاورزی همراه با مدیریت و فرهنگ جهادی در پیش گرفته شود، اظهار کرد: باید با جهاد و حفظ کرامت انسانی برای سفره مردم تلاش کنیم؛ چنانکه شاهد بودیم برای توزیع مرغ منجمد و گوشت تا چندی پیش مردم در صف می‌ایستادند؛ اما امروز با توزیع هوشمن، کالا درب منزل به دست مردم می‌رسد.

ضرورت توجه به روستاییان و حمایت از بخش کشاورزی همدان

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نیز در این آئین با بیان اینکه باید عملکرد نظام در بخش‌های مخلتف کشاورزی برای مردم خصوصاً روستانشینان بیان شود، خواستار توجه به مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه کشاورزی استان همدان باید توجه ویژه ای به روستاییان و حمایت از بخش کشاورزی داشته باشند.

بیش از ۵۰ پست سازمانی جهادکشاورزی استان همدان خالی است

سیدمحمدرضا میرصفدری نیز در این مرسام با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را جهت بهبود معیشت مردم به کار گرفته است، اظهار کرد: متأسفانه بیش از ۵۰ پست سازمانی جهادکشاورزی استان خالی است که امیدوارم وزارت جهادکشاورزی در حل این مشکل همکاری‌های لازم را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان تصریح کرد: دولت سیزدهم در حل معیشت مردم برنامه‌های خوبی در دستور کار دارند که باید همه جهت سرانجام رسیدن آن کمک کنند.

در پایان این مراسم حکم انتصاب سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به «غلامحسین تقوی» ابلاغ و از زحمات و تلاش‌های «منصور رضوانی جلال» قدردانی و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5425195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha