۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶

شهردار کرمان مطرح کرد؛

لزوم بومی‌سازی کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در کرمان

لزوم  بومی‌سازی کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در کرمان

کرمان - شهردار کرمان بر استفاده از ظرفیت نخبگان جامعۀ افراد دارای معلولیت برای طراحی پروژه‌های مربوطه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شَعرباف، در نشستی که به‌منظور معرفی مشاوران شهردار در حوزۀ افراد دارای معلولیت برگزار شد، گفت: در نشست با نمایندگان افراد دارای معلولیت که چندی پیش برگزار شد، نکات خوبی مطرح شد که یکی از این موارد این بود که در طراحی پروژه‌ها و اعلام ضوابط، مشاورانی از جامعه افراد دارای معلولیت حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دورۀ گذشته هم مشاور شهردار در حوزۀ افراد دارای معلولیت وجود داشته که کمک کرده تا بخشی از پروژه‌های شهری مناسب‌سازی شود، گفت: برخی موضوعات خیریه هم در قالب بنیاد بناهای ماندگار شهرداری، در حال پیگیری است.

شهردار کرمان افزود: هدف از معرفی مشاوران حوزۀ افراد دارای معلولیت، صرفاً یک کار نمادین نیست؛ بلکه هدف از این اقدام برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری جلسات کمیته مناسب‌سازی و پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت است.

شعرباف ادامه داد: موضوعاتی که جامعه افراد دارای معلولیت دنبال می‌کنند، چندان دشوار نیست و گاهی برخی درخواست‌ها از جنس دیده‌شدن و آشنایی جامعه با توانمندی‌های آن‌هاست که به‌راحتی می‌شود این موارد را انجام داد.

وی با بیان اینکه ادبیات مناسب‌سازی در شهرداری کرمان ایجاد شده و هم‌اکنون، مناسب‌سازی را در حد کالبد در اجرای پارک‌ها و معابر مشاهده می‌کنیم که می‌تواند توسعه پیدا کند، گفت: کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت را نیز باید بومی‌سازی و براساس آن آئین‌نامه تدوین کنیم تا پس از ابلاغ، به‌عنوان چک‌لیست در پروژه‌ها رعایت شود.

شهردار کرمان به وجود برخی از فضاهای ورزشی عمومی برای استفادۀ افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال پارک‌های بانوان اغلب خالی است که با اصلاحاتی به‌راحتی می‌تواند برای حضور افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شود.

شعرباف خطاب به مشاوران خود با بیان اینکه اعتقاد داریم طراحی را نیز شما باید انجام دهید، گفت: در حوزۀ اجتماعی نیز یک رابط تعیین خواهیم کرد؛ ضمن اینکه اگر مشاور فنی و تخصصی هم در جامعه افراد دارای معلولیت وجود دارد، می‌تواند در طراحی پروژه‌های ویژۀ معلولان با معاون معماری و شهرسازی شهردار هماهنگ شود.

شهردار کرمان تأکید کرد: مشاوران شهردار در حوزۀ افراد دارای معلولیت، در جایگاه مدیریتی شهر کرمان قرار دارند و نه مطالبه‌گری؛ بنابراین، باید جهت بهبود شهر برای حضور افراد دارای معلولیت جامعه کمک کنید.

کد خبر 5425248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha