۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۱

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج:

ماموستا حسامی راوی صادق ۴۳ سال خدمت نظام اسلامی در کردستان بود

ماموستا حسامی راوی صادق ۴۳ سال خدمت نظام اسلامی در کردستان بود

سنندج-فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: ماموستا صلاح الدین حسامی امام جمعه سابق سنندج شاهد و راوی صادق ۴۳ سال خدمت نظام اسلامی در کردستان بود و فقدان ایشان همواره حس خواهد شد.

سرهنگ حسن عسکری بامداد چهارشنبه در پی وفات ماموستا صلاح الدین حسامی امام جمعه فقید سنندج در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌های غربی به سرکردگی آمریکا که حیاط خلوت خود در زمان پهلوی را از دست رفته می‌دیدندو اقدامات و توطئه‌های شومشان در تهران به نتیجه نرسیده بود، به فکر سوءاستفاده از گروهک‌های تشکیل شده در مناطق کردنشین افتادند و با حمایت‌های خود جنایت‌های بیشماری را در منطقه انجام دادند.

وی افزود: در این برهه حساس در کنار دستور معمار کبیر انقلاب برای پایان دادن به غائله کردستان، علمای دینی و افراد انقلابی و پیشمرگان مسلمان کرد به میدان آمدند و در کنار نیروهای نظامی به پاک سازی این مناطق از لوث ضد انقلاب و تبدیل کردن کردستان به امن ترین نقاط کشور تلاش کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه سنندج تصریح کرد: از همان ابتدای انقلاب خانواده ماموستا سید صلاح الدین حسامی که پیام انقلاب را برگرفته از مکتب قرآن و اسلام تشخیص داده بودند به روشنگری پرداختند و علی رغم تهدیدها و اذیت و آزارهای فراوان به ترویج فرهنگ انقلاب در منطقه پرداختند.

وی افزود: سال ۶۱ بنیانگذار انقلاب با آگاهی از شجاعت، شهامت، علم و ایمان ماموستا حسامی در حکمی امامت جماعت شهر سنندج را به این روحانی جلیل القدر واگذار کردند که این حکم توسط رهبر معظم انقلاب نیز تنفیذ و به مدت ۲۳ سال جاری بود تا اینکه ماموستا سال ۱۳۸۴ به علت بیماری از مسند امامت جمعه سنندج کناره گیری کردند.

سرهنگ عسکری خاطرنشان کرد: صداقت در بیان و گفتار و روایت شیوا با ذکر جزئیات از وقایع و رویدادهای صورت گرفته در کردستان از ویژگی‌هایی است که ماموستا حسامی را به شاهدی صادق از تحولات کردستان معرفی کرده است.

وی افزود: ماموستا حسامی طی ۴۳ ساله انقلاب خدمات بسیاری را به مردم قدرشناس کردستان ارائه کردند و با خطبه‌های تاریخی خود ضمن دعوت به صلح و آشتی، انقلاب اسلامی را انقلابی مبتنی بر باورهای مردمی عنوان و نقش بسیار ارزنده‌ای در امنیت امروز کردستان برعهده داشتند.

کد خبر 5425816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha