۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۳۰

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

۱۳ هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد

۱۳ هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد

ارومیه – مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از مقاوم سازی ۱۳ هزار مسکن روستایی استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بدلی در خصوص آخرین وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان افزود: از مجموع مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور، سهمیه این استان امسال ۱۳ هزار واحد بوده که معادل هفت درصد است.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی امسال تسهیلات بانکی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و این امر زمینه‌ای برای توسعه مقاوم سازی مساکن روستایی شده و مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته و کارمزد آن هم پنج درصد است.

بدلی، با بیان اینکه از ابتدای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون ۸۹ هزار واحد در سطح استان مقاوم سازی شده و به بهره برداری رسیده است، افزود: تاکنون ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در دو هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی پایش و شناسایی شده که بیشتر آنها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله کم دوام یا بی‌دوام است.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی درآذربایجان غربی، بیش از ۱۰۷ هزار نفر برای استفاده از این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه کرده و پس از بررسی‌های لازم ۱۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی عنوان کرد: تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی برای هر واحد افزایش دو برابری داشته و به دو میلیارد ریال با نرخ پنج درصد رسیده اما هنوز بخشنامه این دستور ابلاغ نشده است.

کد خبر 5426607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha