۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸

امام جمعه کرند غرب:

دولت سیزدهم هنر را به جایگاه مقدس خود بازگرداند

دولت سیزدهم هنر را به جایگاه مقدس خود بازگرداند

کرمانشاه- امام جمعه کرند غرب با انتقاد از حواشی غیردینی جشنواره فیلم فجر، گفت: از دولت سیزدهم خواستاریم که به بخش هنر و سینما سر و سامانی بدهد و هنر را به جایگاه مقدس خود بازگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد المهدی شهرستان کرندغرب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی امروز باید به آن توجه کرد نگاه راهبردی به بیانات مقام معظم رهبری بوده چراکه در تمام ابعاد برای جوانانی که در سخنان ایشان مورد خطاب قرار می‌گیرند تکلیف محسوب می‌شود و باید به عنوان یک عملیات راهبردی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: به مناسبت قیام مردم آذربایجان در سال ۵۶ رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز به صورت ویدئو کنفرانس به ۲ مسئله مهم برای پیشرفت کشور اشاره کرد.

امام جمعه کرندغرب تصریح کرد: توجه به آینده کشور و نیازهای مربوط به پیشرفت در کشور که باید به طور هدفمند دنبال شوند شامل مساله جمعیت و فرزندآوری و انرژی هسته‌ای است.

ساداتی بیان کرد: مسئله جمعیت و فرزندآوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت، توسعه و موتور پیشرفت کشور در تمام حوزه‌های هنری، علم و فناوری، پزشکی و سایر حوزه‌ها بوده که از چندین سال پیش در ایران برای کاهش رشد جمعیت از سمت دشمنان مورد هدف قرار گرفت و امروز ثمره آن را با دریافت پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت برای ایران می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: دومین مؤلفه پیشرفت در یک کشور وجود انرژی هسته‌ای بوده که باعث پیشرفت علم و تکنولوژی در جوامع می‌شود و امروز ایران را در جوامع جهانی زیر فشار قرار داده که مانع پیشرفت آن در زمینه هسته‌ای باشند چراکه انرژی هسته‌ای به عنوان علم مادر پیشرفت در سایر علوم از جمله پزشکی و بهداشتی، صنایع شیمیایی و غذایی، دامپزشکی و دامپروری و سایر علوم می‌تواند توسعه، پیشرفت و قدرت جهانی در پی داشته باشد.

ساداتی خاطر نشان کرد: علت مخالفت دنیا با پیشرفته علم هسته‌ای در ایران برای جلوگیری از پیشرفت و دستیابی به قدرت و نیز وابسته کردن ایران به کشورهای اروپایی و آمریکا است که مقام معظم رهبری با اشاره به این نکات به مذاکره کنندگان این پیام را ابلاغ کردند که نباید از حقوق مردم در مقابل دشمنان کوتاه آمد.

امام جمعه کرند غرب با اشاره به دروغ پراکنی‌ها و لجن پراکنی‌هایی که علیه ایران و اسلام توسط بعضی از مسئولین دستگاه حکومتی صورت می‌گیرد، افزود: شایعه سازی و دروغ پراکنی به دنبال اختلاف و ناامید کردن مردم را به دنبال دارد که بعضی از مسئولین با آب ریختن در آسیاب دشمن به جای مبارزه با استکبار به مبارزه با اسلام پرداخته است.

ساداتی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر امسال حواشی را به همراه داشته است، تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کرامت و منزلت انقلاب اسلامی و مردم ایران شکل گرفته است که طی چند سال اخیر جز نشان دادن یک چهره ناامید و علیه اعتقادات مردم دستاورد مفیدی را به همراه نداشته است.

وی ادامه داد: امروز سلبریتی‌های بی اخلاق را می‌توان مصداقی از سامری که در قوم حضرت موسی (ع) در بنی اسرائیل دانست که نقش آنها در آن زمان انحراف مردم از خدا پرستی به گوساله پرستی بود.

ساداتی تشریح کرد: امروزه می‌بینیم که سلبریتی‌ها به اسم هنر و سینما مردم را از دامن خدا، پیغمبر و امامان گرفته و به زیر چتر شهرت، شهوت و بی بند و باری سوق می‌دهند.

وی افزود: بعضی از از سلبریتی ها فتوا و نظریه می‌دهند که شریعت و احکام دین را زیر سوال برده و هنر خود را با برهنگی و ترویج روابط نامشروع نشان دهند.

امام جمعه کرند غرب با اشاره به هزینه‌های میلیاردی که هر سال صرف ساخت فیلم‌های هنری به اسم جشنواره فیلم فجر می‌شود، تاکید کرد: از دولت سیزدهم خواستاریم که به بخش هنر و سینما سر و سامانی بدهد و هنر را به جایگاه مقدس خود بازگرداند تا ارزش‌ها از همین طریق رواج پیدا کند و درگاهی برای ترویج معارف دینی، اخلاق و حیات طیبه باشد.

کد خبر 5427447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha