۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۲۲

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان مطرح کرد؛

احداث بیش از ۳۰ واحد آموزشی در لرستان با مشارکت سپاه

احداث بیش از ۳۰ واحد آموزشی در لرستان با مشارکت سپاه

خرم‌آباد- مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از احداث بیش از ۳۰ واحد آموزشی در این استان با مشارکت سپاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر غفوری نژاد امروز شنبه در مراسم افتتاح دو واحد آموزشی سه کلاسه در روستاهای «سرگل نمک» و «خمسیانه» اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ به رغم وجود تنگناهای متعدد مالی و اقتصادی، نوسازی مدارس لرستان موفق شده است با کمک و یاری خیرین ارجمند مدرسه ساز کار ساخت ۳۲۸ کلاس درس را به پایان برساند.

وی عنوان کرد: به طور میانگین در هر روز حدود یک کلاس درس مستحکم، زیبا و ایمن در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: تا کنون بیش از ۳۰ واحد آموزشی با ۶۶ کلاس درس را با مشارکت سپاه، احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

غفوری با اشاره به یادواره کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی، عنوان کرد: در راستای پاسداشت مقام والای شهیدان از سال گذشته تا کنون ۵۷ مدرسه مزین به نام شهدای لرستانی شده اند.

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این مراسم با مقایسه ارتقای جایگاه علمی کشور در جهان نسبت به دوران ستم شاهی، تصریح کرد: رشد و توسعه کنونی کشور و جایگاه ویژه ایران از لحاظ علمی در دنیا معطوف به ارتقای شاخص‌های آموزشی کشور است، امروزه شاهد هستیم که در دورافتاده‌ترین مناطق کشور نیز جوانانی هستند که بالاترین مدارج علمی را کسب کرده اند.

وی با اشاره به بحران بیکاری، گفت: کسب دانش نباید موجب این طرز فکر در جامعه شود که تنها کار دولتی و اداری مناسب افراد باسواد است بلکه بالعکس، اگر نیروی با دانش و با انگیزه در فرآیندهای تولیدی کشور قرار بگیرد به مراتب برای جامعه و خود شخص مفید تر خواهد بود.

کد خبر 5428454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha