۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

احسان قائدی وانانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری شد

احسان قائدی وانانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد- طی حکمی از سوی محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، احسان قائدی وانانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حکم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، احسان قائدی وانانی به عنوان ریاست جدید حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

در متن حکم قائدی که به امضای محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری رسیده، آمده است:

استان چهارمحال و بختیاری از دیر باز به مهد دلاوری‌های مردمی شهرت دارد که همچون لاله‌های واژگون، خون غیرت و دلیری در رگ آنان جاری ست. پاک بازی افسانه گون جوانمردان دین دار و وطن دوست این خطه، از ادوار دوردست تا مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی و تا همین دوران نهضت روح الله (ره) و دفاع مقدس و دفاع از حرم، همواره زبانزد بوده است.

حماسه علی مردان خان و بی بی مریم، نمونه‌ای است از جان فشانی زنان و مردان این دیار که یاد و منش آنان تا همیشه در دفتر رشادت‌های ملت ایران درخشان خواهد ماند. افزون بر این، استان چهارمحال و بختیاری سرزمین استعدادهای فروتن و تأثیرگذار است؛ کیست که منظومه عمان سامانی را بخواند و جانش شیفته هم نشینی هنرمندانه حماسه و عرفان و سوز در این اثر فاخر نشود!؟ خیزش نسل‌های پیاپی شهیدان و مجاهدان فی سبیل الله و بزرگ مردان فرهنگ و هنر از این استان، گواهی است روشن و صریح بر ظرفیت‌های عظیم و یگانه معنوی در این دیار ارجمند. خوشبختانه امروز نیز چهارمحال و بختیاری را چشمه جوشان استعدادهای فکری و هنری تازه نفس و خوش آتیه‌ای می‌بینیم که بی شک سرمایه فردای انقلاب اسلامی و مایه اعتلای روز افزون ایران عزیز ما خواهند بود. به همین سبب به صحنه آوردن هنر انقلاب برای روایت، باز خوانی و بهره گیری ذخایر فرهنگی، تاریخی و هویتی آن استان، یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید به جد در این استان مورد توجه قرار گیرد.

بر همین اساس، به حکم شناخت جناب عالی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان و سوابق و تجربیات و توانایی‌های شما، بنا به پیشنهاد معاون محترم راهبری استان‌های حوزه هنری، جناب عالی را به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری» منصوب می‌نمایم.

از شما انتظار می‌رود در دوران مسئولیت تان:

۱. ذیل سیاست‌های کلان حوزه هنری بر تنظیم، تصویب و اجرای سند راهبردی حوزه هنری استان همت گمارید.

۲. برای شناسایی و پرورش نسل مستعد و نوخاسته هنر انقلاب اسلامی در استان با همتی مضاعف اقدام کنید.

۳. شبکه‌ای منسجم، کارآمد و هم افزا از هنرمندان مؤمن و انقلابی استان را در مجموعه حوزه هنری استان به عنوان مرکز رشد هنر انقلاب اسلامی سامان دهید.

۴. در معرفی قله‌های هنر انقلابی استان در تراز ملی و بین‌المللی بکوشید.

۵. ظرفیت ارتباط مستمر و مؤثر با هیأت اندیشه‌ورز حوزه هنری استان، نهادها، تشکل‌های مردمی، دینی و انقلابی و اعضای جبهه فکری، فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی را فعال نمایید.

۶. با ایجاد سازوکار دقیق تولید و ترویج محصولات و گفتمان هنر انقلاب اسلامی، بر وسعت دایره‌ی نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی در جغرافیای فرهنگی استان بیفزاید.

توفیق شما را در جلب عنایت و رضایت حق تعالی، ذیل توجهات و تحیات حضرت ولی‌عصر (ارواح العالمین له‌الفداء) خواستارم.

«محمدمهدی دادمان- رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی»

گفتنی است، پیش از این حجت الله شیروانی به عنوان رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خدمت کرده است.

کد خبر 5430658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha