۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵

دکه نشریات؛

قلک جدید درباره کاشتن سبزه عید و چهارشنبه سوری روی پیشخان آمد

قلک جدید درباره کاشتن سبزه عید و چهارشنبه سوری روی پیشخان آمد

شماره ۹۲ ماهنامه قلک برای کودکان همراه با مطالبی درباره بچه‌های دنیا با فرهنگ و اقتصاد مردم تاجیکستان، سبزه عید و شغل قالیشویی منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نود و دومین شماره ماهنامه قلک با عنوان «از کاشتن سبزه عید و قالیشویی تا جشن چهارشنبه سوری» به‌تازگی برای اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

در این شماره مذکور، کودکان همراه با بچه‌های دنیا با فرهنگ و اقتصاد مردم تاجیکستان آشنا می‌شوند، یاد می‌گیرند سبزه عید را بکارند، با وجود تفاوت‌های ظاهری خودشان را دوست داشته باشند و با شغل قالیشویی آشنا شوند.

این نشریه به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان سه تا هفت سال می‌پردازد و کودکان در این شماره با «شای شای» یاد می‌گیرند صبور باشند و از مراحل کاشتن تا سبز شدن دانه‌ها برای سبزه عید لذت ببرند، در روز چهارشنبه سوری با آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران آشنا شوند، با «قرومبی» قورباغه کوچک و بازیگوش به مدرسه بروند و با «بیجو و جیبو» با مراحل شست‌وشوی فرش، قالی و شغل قالیشویی آشنا شوند.

در هر شماره قلک بچه‌ها در بخش اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و به بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند. در این شماره در بخش اخبار با عنوان «لطفا واکسن بزنیم» مطالبی را درباره نزدیک شدن نوروز، کمک یک پسر ۱۱ ساله برای نجات دو نفر و اهمیت زدن واکسن کرونا آورده شده است.

طراحی جلد ماهنامه قلک توسط المیرا اسکندری انجام شده است و با توجه به قرار گرفتن در ماه پایانی سال و برگزاری آئین چهارشنبه‌سوری در آخرین چهارشنبه اسفندماه، به این موضوعات اختصاص پیدا کرده است.

دیگر مطالب این‌مجله عبارت‌اند از: شعر «چَشم»، داستان «شای‌شای و سبزه هفت‌سین»، «چهارشنبه سوری یه جشن خوب و عالی» «قصه‌های قورومبی: بیا خوش می‌گذرد!»، «یک سال خوب و عالی، مثل ترنج قالی / قالیبافی»، اخبار قِل‌قُلّکی «لطفا واکسن بزنید!»، «بچه‌های دنیا: ف مثل فارسی»، داستان «من خودم هستم».

شماره اسفندماه نشریه «قلک» در ۲۸ صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 5430815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha