۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

مدیرکل جدید انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد

مدیرکل جدید انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد

بیرجند- طی مراسمی« کامبیز مهدی زاده» به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم میری مقدم مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید انتقال خون استان اظهار کرد: در شرایط کرونایی نه تنها اهدای خون کاهش نداشت بلکه با توجه به باورهای مردم افزایش یافت و با هر کیسه خون به سه نفر کمک می‌شود.

به گفته وی در این شرایط با تلاش همکاران با توجه به جمعیت استان بیشترین پلاسما یعنی هزار پلاسما را گرفتیم که با تزریق آنها به بیماران نتایج خوبی داشت و این موضوع با وجود مشکلات موجود در این حوزه اتفاق افتاد و همکاران ما با وجود شیوع کرونا و برخلاف دیگر کارمندان در همه این ایام در محل کار خود حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در این حوزه در خصوص پلاسمای فریز بود که با کمک خیرین و هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومانی دستگاه فریز کردن پلاسما خریداری شد که همزمان ۴۰ پلاسما را فریز می‌کند و انجام این کار در روند تهیه پلاسما تسریع شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پی گیری های از طریق استانداران قبلی، معاونان عمرانی استانداری، رئیس سازمان برنامه

و بودجه استان و بنیاد برکت انجام دادیم مشکل تکمیل ساختمان انتقال خون حل نشد که با بهره برداری از آن تعداد تخت‌های اهدای خون افزایش می‌یافت و مرکز جامعی برای اهدا در مرکز استان می‌داشتیم.

میری مقدم با بیان اینکه در شرایط خاص که ضرورت دارد همزمان پذیرای افراد بیشتری باشیم با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: مجموعه ۵۹ نفری همکاران ما در بیرجند و طبس به صورت ثابت و در قاین دو روز در هفته موفقیت‌های را از خرداد ماه سال گذشته که عهده دار این مسئولیت شدم تا کنون کسب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در این مدت خبرنگاران همواره برای حفظ شاخص‌های مورد نظر یاریگر ما بودند.

مدیر کل جدید انتقال خون خراسان جنوبی هم که با سابقه ۲۳ ساله خدمت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال‌های بسیاری عهده دار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است، اظهار کرد: نظام سلامت زنجیره‌ای به هم پیوسته است که وظیفه آن پیشگیری است و انتقال خون پیشگیری ثانویه را برعهده دارد.

کامبیز مهدی زاده تصریح کرد: هرچند از نظر فنی اطلاعاتی در این حوزه ندارم اما با همکاری شما اطلاعات لازم را کسب خواهم کرد و با توجه به موفقیت‌های بسیاری که در گذشته داشته‌اید نیازی به تغییر در این حوزه نمی‌باشد و برنامه‌های گذشته با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در این مراسم هیچیک از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حضور نداشتند و گفته شد مراسم رسمی تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید انتقال خون استان با حضور مسئولان کشوری انتقال خون برگزار خواهد شد.

کد خبر 5430969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha