۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

۱۶۲ شهید گمنام در ۵۷ یادمان استان سمنان خاک سپاری شدند

۱۶۲ شهید گمنام در ۵۷ یادمان استان سمنان خاک سپاری شدند

سمنان- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه ۱۶۲ شهید گمنام در ۵۷ یادمان استان خاک سپاری شده اند، گفت: تکمیل و ساخت ۱۷ یادمان شهدای گمنام نیازمند مساعدت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره‌های فرهنگی و ادبی دفاع مقدس که با حضور هنرمندان و نویسندگان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان، با بیان اینکه استان سمنان میزبان ۱۶۲ شهید گمنام دفاع مقدس است که در ۵۷ یادمان خاکسپاری شده‌اند، ابراز کرد: ۱۷ یادمان نیاز به مساعدت و همکاری دارد تا شاهد اتمام و تکمیل آنها باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با جدیت تعهدات خود را برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا کنند، افزود: بازتعریف و بازتولید مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان از ضروریت‌های امروز ما است و مرکز فرهنگی دفاع مقدس از جمله مکان‌هایی است که می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به ما کمک شایانی کند.

استفاده از ظرفیت هنر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به جشنواره فرهنگی و ادبی و با بیان اینکه هنر ساده‌ترین و تأثیرگذارترین راه برای ترویج فرهنگ دینی و دفاع مقدس برای نسل‌های جدید است، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند شعر، موسیقی، تصویر سازی و نمایش بهتر می‌توان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس کمک کرد.

سلامی با اشاره به اینکه هنرمندی که احساس وظیفه می‌کند برای انقلاب ارزش‌ها و شهدا کاری انجام می‌دهد او رزمنده دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تلقی می‌شود، کار و هنرش عبادت، جهاد و مجاهدت است، ابراز کرد: این وجه تمایز هنرمندان انقلابی و غیرانقلابی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش نویسندگان و هنرمندان در ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت در جامعه بسیار اثرگذار است، تاکید داشت: هنرمندان با توجه به ظرافت و حساسیت فعالیت‌های خود می‌توانند نسل جوان جامعه را به ارزش‌های دفاع مقدس جذب کنند. و از سوی دیگر هم جشنواره‌های مختلف دفاع مقدس زمینه برای بروز و ظهور استعدادها و اقدامات ارزشمند هنرمندان ما محسوب می‌شوند که باید استمرار یابند.

به گزارش مهر، در ادامه این مراسم از تشکل مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس، کانون‌ها، مؤسسات فرهنگی و هنری، نویسندگان و برگزیدگان جشنواره شعر تقدیر شد و شاعران زینب بندری، نصیبه یعقوبی، زینب دولت‌خواهی، مائده اسفندیار، شیدا جلالوند به عنوان برگزیدگان جشنواره شعر دفاع قدردانی شدند.

کد خبر 5431515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha