۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۳۳

در ۲۴ ساعت گذشته؛

۵۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شد

۵۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شد

ارومیه – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته۵۳۴ نفر بیمار جدید به ویروس کرونا مبتلا و ۱۴۷ بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴۲ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری اند که ۱۹۰ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه و ۴۰ نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته ۸ نفر از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با احتساب فوتی‌های جدید شمار جان باختگان از این ویروس در آذربایجان غربی به ۷ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

ولی زاده در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ هزار و ۲۶۷ واحد واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که با احتساب این آمار، تاکنون در این استان ۵ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۲۹۸ واحد واکسن تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با هشدار نسبت به افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا در استان افزود: ۱۵ درصد موارد بستری بیماران کرونایی در آذربایجان غربی مربوط به کودکان است.

وی با بیان اینکه کرونا در کل کشور و استان در حال افزایش است و طبق آمارها برای رسیدن به اوج پیک دو تا سه هفته زمان باقی است، گفت: آمار افراد بستری و سرپایی افزایش یافته است به طوری که در چند روز اخیر بستری روزانه بالای ۱۵۰ نفر بوده و در حال حاضر حدود ۷۰۰ بیمار بستری در استان وجود دارد.

ولی زاده گفت: در امیکرون بالاترین نگرانی، ابتلاء و بستری کودکان است که طبق آمارها ۱۵ درصد موارد بستری در استان مربوط به کودکان است البته از متوسط کشوری که ۲۰ درصد می‌باشد پایین‌تر هستیم.

وی با ذکر این نکته که در چند روز اخیر آمار فوتی‌ها در استان افزایش یافته است، یاد آورشد: مهمترین ابزار ما برای مقابله با این ویروس، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

کد خبر 5432871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha