۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

امام جمعه خیرآباد:

خسارت پرورشی کرونا به دانش آموزان نسبت به آموزش بیشتر بوده است

 خسارت پرورشی کرونا به دانش آموزان نسبت به آموزش بیشتر بوده است

ورامین- امام جمعه خیرآباد با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان در حوزه آموزش طی ایام کرونا گفت: خسارت پرورشی کرونا به دانش آموزان نسبت به آموزش بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام قرار داریم، اظهار داشت: شهادت این امام همام را خدمت شما تسلیت عرض می‌نمایم، همچنین در آستانه سالروز مبعث پیامبر معظم اسلام (ص) قرار داریم و این روز فرخنده و بزرگ را هم تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: خداوند پیامبران را به ابزار وحی مسلط کرد تا آنان از طریق ارتباط با آسمان بتوانند انسان‌ها را از این دنیا به سر منزل نهایی برسانند، کسانی‌که پذیرفتند و اطاعت کردند پیروز شدند و کسانی‌که به گفته نفس خود یا غیر از اولیا الهی گوش دادند خسارت بزرگ دیدند.

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه ضمن بیان اینکه در آستانه ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی قرار داریم، افزود: به همه تلاش گران این عرصه خدا قوت عرض می‌نمائیم و آرزوی توفیق بیشتر داریم، در اسلام به امر تزکیه و پرورش روح عنایت خاصی شده است.

طزری عنوان کرد: یکی از اهداف ارسال رسل، تزکیه نفس سپس تعلیم بیان شده است، بر همین اساس نظام تعلیم ما به نام آموزش و پرورش نام‌گذاری شد که در کنار آموزش علوم رایج و کلاسیک دانش آموزان و حتی دانشجویان از پرورش روح و آراسته شدن به اخلاق و عقاید اسلامی بهرمند شوند و این یک رسالت بزرگ برای آموزش و پرورش ما است.

وی بیان داشت: متأسفانه در دو سال کرونا به دنبال تعطیل بودن مدارس و مجازی بودن دروس هر چند در بعد آموزش دانش آموزان دچار افت تحصیلی شدند اما خسارت پرورشی به مراتب بیشتر بود.

خطیب نماز جمعه خیرآباد افزود: همانطور که معمولاً برای هر درس از نیروی مرتبط استفاده می‌شود باید در امر پرورشی هم از انسان‌های متعهد، دلسوز و با سلیقه استفاده شود.

طزری با اشاره جنگ روسیه و اوکراین، عنوان داشت: جنگ روسیه و اوکراین در حال انجام است، جدای از مسائل سیاسی، برای غرب گداها نیز می‌تواند درس عبرت باشد زیرا بعد از فروپاشی جماهیر شوری قسمتی از خانه‌های هسته‌ای در اوکراین قرار گرفت و اوکراین یکی از کشورهای دارای بمب اتم و هسته‌ای شد، دولت‌های غربی و آمریکا به اوکراین تعهد دادند که خود را خله سلاح کند و تمام مراکز هسته‌ای خود را تعطیل کند و آنها در مقابل تهاجم کشورهای دیگر از او دفاع می‌کنند.

وی گفت: امروز مشاهده می‌شود علی‌رغم حمله روسیه به اوکراین، غربی‌ها فقط نظاره گر هستند و تنها کاری که می‌کنند خواستار توقف جنگ هستند و عبرت دوم آنکه، عده‌ای در این کشور اسلامی ایران شعار اینکه امروز زمان گفتمان است نه موشک را می‌دادند و عده‌ای هم به دنبال مذاکره بر سر توان موشکی ما هستند، اگر ما به این دو فکر و عقیده عمل می‌کردیم همین بلایی که بر سر اوکراین آمد کشورهای اروپایی خصوصاً طرف مذاکره در برجام بر سر کشور ما در می‌آوردند.

کد خبر 5433185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha