۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

راه حلی عالی برای خداحافظی با آفات و سموم گیاهان

راه حلی عالی برای خداحافظی با آفات و سموم گیاهان

راه هایی برای خلاصی از انواع این موجودات مضر وجود دارد که در ادامه به بررسی این راه حل ها و معرفی محصولات مرتبط می پردازیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از دغدغه‌های کشاورزان، باغبان‌ها، صاحبین گلخانه و دارندگان گیاهان خانگی متنوع، پدید آمدن انواع قارچ، آفات و سموم در آنها است که باعث ایجاد اختلال در رشد گیاهان و مشکلات زیادی مانند زرد شدن برگ گیاهان و یا میوه ندادن آنها می‌شود. اما راه حل‌هایی برای خلاصی از انواع این موجودات مضر وجود دارد که در ادامه به بررسی این راه حل‌ها و معرفی محصولات مرتبط می‌پردازیم.

استفاده از کود زیستی

برای کشت مواد غذایی، محصولات و گیاهان سالم بدون زدن آفات استفاده از انواع کود زیستی با کیفیت بهترین پیشنهاد است. زمان مناسب استفاده از انواع کود زیستی در ابتدای کار است که برای پیشگیری از رویش قارچ و انواع سموم قابل است ولی اگر در ابتدا استفاده نشد و پس از مدتی آفات و یا تغییر رنگ و حالتی در گیاه مشاهده کردیم، می‌توانیم از این کود استفاده کنیم. مزیت استفاده از این کود ایجاد مواد مغذی در خاک و تقویت تکنولوژی خاک است. این کودها چند ارگانیزم مفید خاکی دارند که تأثیر مثبتی بر رشد گیاهان می‌گذارند.

استفاده از آفت کش بیولوژیک

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از انواع مواد شیمیایی به عنوان کود و یا آفت کش به صورت کامل منسوخ شده است و روش‌های طبیعی جایگزین آن شده اند. یکی از این روش‌های طبیعی، آفت کش بیولوژیک هستند که از قارچ‌ها و سموم طبیعی ساخته شده اند و ترکبیاتی ضد شیمیایی دارند تا در هنگام از بین بردن مواد مضر، آسیبی هم به بافت و خواص گیاهان وارد نمی‌کنند. مواد شیمیایی همچنین باعث ایجاد آلودگی آب و خاک در سطح وسیع‌تری نیز می‌شوند که به محیط زیست بسیار آسیب وارد می‌کنند.

راه حلی عالی برای خداحافظی با آفات و سموم گیاهان

استفاده از کود بیولوژیک

از انواع دیگر کود زیستی، می‌توان به کود بیولوژیک اشاره کرد. استفاده از این کود نیز همانند کودهای طبیعی دیگر برای رشد گیاهان بسیار مفید است و جلوی رشد انواع موجودات مضر و سمی را در خاک می‌گیرد. همچنین اگر این مواد مضر نیز مشاهده شوند، پس از استفاده از این کود بیولوژیک، به طور کامل از بین می‌روند. اما بسیار مهم است روش مصرف دقیقاً طبق دستور العمل متناسب با نوع گیاه شما باشد تا اختلالی در رویش و محصول دهی آنها ایجاد نکند. روش کار این کودها به این صورت است که نیتریت و ازت مورد نیاز در خاک را تأمین می‌کنند تا به رشد گیاه کمک کند و جلوی رشد سموم را بگیرد. همچنین این کودها فسفر خاک را نیز تأمین می‌کنند. چون فسفر واکنش پذیری بالایی دارد و با عناصر دیگر به سرعت واکنش می‌دهد، مهم است که این فسفر برای رشد گیاه توسط این کودها تأمین شود.

یکی دیگر از روش‌ها برای نابودی آفات و سموم، استفاده از انواع قارچ کش‌های زیستی و بیولوژیک است که مانند کودها برای گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده می‌شود تا انواع قارچ و سموم مضر را از بین ببرند. اما استفاده از قارچ کش و یا کود با کیفیت و استاندارد متناسب با نوع گیاه شما بسیار مهم است.

راه حلی عالی برای خداحافظی با آفات و سموم گیاهان

سوال مهمی که پیش می‌آید این است که انواع قارچ کش، کود و یا آفت کش‌های طبیعی را از کجا تهیه کنیم؟ پیدا کردن فروشگاهی که محصولات کاملاً طبیعی و با کیفیت عرضه کند کار بسیار سختی است. در این زمینه اگر محصول را از تولید کنندگان اصلی تهیه کنیم که پس از انجام آزمایش‌های گوناگون و تحقیقات مؤثر توسط پژوهشگران به نتیجه رسیده اند، بسیار بهتر است. در این زمینه شرکت دانش پژوه رویان تیسان یکی از همین شرکت‌ها است که پس از تحقیقات و مطالعات فراوان توسط تیم متخصص قادر به تولید و فروش انواع محصولات طبیعی و ضد شیمیایی برای از بین بردن آفات و سموم شده اند که مشتریان فراوانی در این زمینه دارند و همگی رضایت بالایی نسبت به محصولات خریده شده دارند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5433607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha