۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳

فرماندارکنگان:

مدیریت مناسب پسماند در کنگان نیازمند فرهنگ‌سازی است

مدیریت مناسب پسماند در کنگان نیازمند فرهنگ‌سازی است

بوشهر- فرماندارکنگان گفت: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، شهروندان باید علاوه بر تلاش برای تولید پسماند کمتر، جداسازی اولیه پسماندها را در منازل انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی ظهر یکشنبه در نشست کارگروه پسماند شهرستان کنگان اظهار داشت: مدیریت پسماند از جمله مسائلی است که تأثیر مستقیم در محیط زیست دارد، یعنی اگر در زمینه پسماند، مدیریت صحیحی انجام نشود مخاطرات زیست محیطی زیادی برای مردم و شهر به همراه دارد.

احد غریبی تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مؤلفه اصلی در مدیریت صحیح پسماند ارزیابی کرد و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد سه اصل مهمِ کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل باید به طور ویژه فرهنگ‌سازی شود و همه شهروندان خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

وی گفت: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، شهروندان باید علاوه بر تلاش برای تولید پسماند کمتر، جداسازی اولیه پسماندها را در منازل انجام دهند تا کار بازیافت ساده‌تر شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان تصریح کرد: پس از مدت‌ها با پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیاری که داشتیم، یک دستگاه امحای پسماندهای عفونی از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اهدا و به زودی راه اندازی می‌شود.

احمد غریبی در خصوص مکان مناسب برای جایگاه زباله جدید با توجه به اینکه جایگاه فعلی ظرفیت آن تکمیل شده اشاره کرد و از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست تا در سایت پارس سه مکان مناسبی را جانمایی کنند.

کد خبر 5434847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ممد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      √همه حرف خوب میزنن ! √اما کی خوبه این وسط ? °🤑°🤥° •مسئولین تراز اول شهرستان ⁦ʕ º ᴥ ºʔ⁩ •بعد از جلسه؛ به حرفایی که میزنید عمل کنید 🤐 •وگرنه روی کاغذ که همه چی گل و بلبله 📃